تجلیل از برترین‌های نخستین مسابقات سراسری قرآن در اوگاندا
کد خبر: 3974570
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

تجلیل از برترین‌های نخستین مسابقات سراسری قرآن در اوگاندا

برگزیدگان نخستین مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و خطابه از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا و دانشکده اسلامی المصطفی(ص) در این کشور تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، دانشکده اسلامی المصطفی(ص) در کامپالا و بیش از 18 دبیرستان و دانشگاه این کشور، نخستین مسابقه سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و خطابه در سالن اجتماعات دانشکده المصطفی برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این مسابقه، میرحسینی، سفیر کشورمان در اوگاندا، شیخ محمد علی وایسا، نائب دوم مفتی اوگاندا، خانم عایشه کاباندا، نماینده مجلس ملی اوگاندا و محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و یکصد دانش‌آموز و دانشجوی برگزیده اوگاندایی حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم در خصوص لزوم بهره‌مندی از تعالیم عالیه قرآن و توصیه‌های لازم برای فرهنگسازی قرآنی و ... در حضور خبرنگاران و شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی سخنرانی کردند.

در این رقابت بیش از 30 متسابق در رشته حفظ (در رشته‌‌های حفظ کل، پانزده، 10 و پنج جزء)، 32 نفر در رشته قرائت (شامل ترتیل و تحقیق)، 14 متسابق در رشته خطابه به صورت شفاهی، 5 متسابق در رشته تفسیر (برگزیده تفسیر سوره یونس استاد محسن قرائتی) و 9 متسابق در رشته حدیث (برگزیده حکمت‌های نهج البلاغه) به صورت کتبی شرکت کردند.

پس از اعلام نتایح به برگزیدگان مسابقه جوایزی اهدا شد و هر یک از شرکت‌کنندگان، گواهینامه شرکت در مسابقه به همراه یک جلد کلام الله مجید دریافت کردند. 

در ادامه مراسم شیخ محمد علی وایسا، نائب دوم مفتی اوگاندا از حضور رایزن فرهنگی کشورمان در مساجد و ارائه فعالیت‌های مفید در اوگاندا تقدیر به عمل آورد.

عایشه کاباندا، نماینده مجلس ملی اوگاندا نیز تأکید کرد: باید برای تقویت سطح دینی و قرآنی نمایندگان مسلمان مجلس ملی فعالیت‌های مشابهی مانند سمینار و کارگاه آموزشی اسلام‌شناسی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha