افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی «سفیر» در مسجد کوفه + عکس
کد خبر: 3614178
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی «سفیر» در مسجد کوفه + عکس

گروه بین‌الملل: به مناسبت سالروز رسیدن مسلم بن عقیل سفیر نهضت حسینی به شهر «کوفه» در پنجم شوال سال 60 هـ- ق، هفتمین جشنواره فرهنگی سفیر دیروز، نهم تیرماه‌ در مسجد بزرگ کوفه افتتاح شد.

افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی سفیر در مسجد کوفه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سایت مسجد کوفه، هفتمین جشنواره فرهنگی سفیر با مشارکت کشورهای بحرین، عمان، لبنان، عربستان و دیگر کشورها دیروز در مسجد کوفه آغاز به کار کرد و تا فردا یکشنبه، یازدهم تیرماه ادامه دارد.
مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره سفیر با تلاوت آیاتی توسط شیخ علاء الصادقی، قاری عراقی آغاز شد، سپس گروه تواشیح مسجد کوفه، برنامه‌ای اجرا و در ادامه محمد مجید الموسوی، تولیت مسجد کوفه سخنرانی کرد.
همچنین سید علاء موسوی، رئیس دیوان وقف شیعی عراق در سخنانی از تلاش‌های تولیت مسجد کوفه در راستای برگزاری جشنواره فرهنگی مسلم بن‌عقیل و دعوت از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی به منظور بررسی علمی پژوهش‌های اسلامی و همچنین نقش این مسجد در نشر فرهنگ و آموزه‌های اهل بیت‌(ع) با فعالیت‌های فرهنگی و مسابقات قرآنی و حمایت از علم و علما و مشارکت در فعالیت‌های دانشگاهی قدردانی کرد.
موسوی از فرهنگیان و علاقمندان به تاریخ اسلام، اهتمام به شهر کوفه و دلایل انتخاب آن به عنوان پایتخت حکومت امام علی(ع) و همچنین انتخاب این شهر از سوی امام حسین(ع) به عنوان نقطه آغازین قیام خود را خواستار شد.
در ادامه شیخ عبدالحسین آل صادق، از شاعران حاضر قصیده‌ای درباره قهرمانی و دفاع مسلم بن عقیل از اسلام ناب محمدی قرائت کرد سپس یک فیلم مستند درباره فعالیت‌های جشنواره که توسط بخش رسانه‌ای تولیت مسجد کوفه تولید شده بود، پخش شد و در پایان خانواده‌های شهدا توسط تولیت این مسجد تجلیل شدند.
در حاشیه هفتمین جشنواره فرهنگی سفیر، دو نمایشگاه خوشنویسی عربی و عکس در مسجد کوفه برگزار شده است و در این نمایشگاه‌ها خوشنویسان و عکاسان بزرگی از داخل و خارج از عراق شرکت کرده‌اند.
افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی سفیر در مسجد کوفه

افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی سفیر در مسجد کوفه

افتتاح هفتمین جشنواره فرهنگی سفیر در مسجد کوفه
captcha