کنفرانس حمایت از آثار باستانی عراق با همکاری ایتالیا
کد خبر: 3684286
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
با حضور کارشناسانی از اروپا در کوفه برگزار شد؛

کنفرانس حمایت از آثار باستانی عراق با همکاری ایتالیا

گروه بین‌الملل: نخستین کنفرانس بین‌المللی حمایت از میراث و آثار باستانی عراق به همت دانشگاه کوفه و با همکاری دانشگاه «بولونیا» ایتالیا برگزار شد.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی حمایت از آثار باستانی عراقبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الحکمة؛ نخستین کنفرانس بین‌المللی حمایت از میراث و آثار باستانی عراق با نظارت عبدالرزاق عبدالجلیل عیسی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی این کشور برگزار شد.

همچنین، کارشناسان، اساتید و صاحب‌نظرانی از دانشگاه‌های اروپایی و عراقی از جمله دانشگاه بولونیا ایتالیا، دانشگاه «پنسیلوانیا»ی آمریکا، دانشگاه کمبریج انگلستان، دانشگاه ورشو و نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله یونسکو و موزه اشمولین دانشگاه آکسفورد برگزار شد.

هدف از برگزاری این کنفرانس، ارائه پژوهش‌های باستان‌شناسانه در خصوص اماکن تاریخی و قدیمی عراق، استفاده از داده‌های باستانی و زیست‌محیطی برای درک دیدگاه‌های پیشینیان و تغییرات آ‌ن‌ها در طول قرون، حمایت از میراث فرهنگی و استفاده از آن‌ به عنوان ابزاری برای تقویت گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز میان گروه‌های مختلف عراقی و بررسی چگونگی ترویج و نشر ارزش‌های میراث فرهنگی به عنوان ابزاری برای ساخت جامعه عراق و دیگر جوامع جهانی عنوان شد.

محسن ظالمی، رئیس دانشگاه کوفه ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه این کنفرانس، آن را فرصتی برای تقویت روابط با مؤسسات علمی حاضر در این اجتماع علمی توصیف کرد.

محسن فریجی، نماینده وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق نیز با تأکید بر اهمیت این کنفرانس علمی برای کشف و حمایت از آثار باستانی در عراق، از وجود بیش از 12 هزار اثر باستانی کشف‌نشده در این کشور خبرداد.

در این کنفرانس دو روزه، 30 پژوهش علمی درحوزه باستان‌شناسی شامل موضوعاتی همچون بررسی آثار تاریخی به جای مانده از بابلی‌ها و سومری‌ها، تشویق به توسعه پایدار برای حفظ آثار و میراث فرهنگی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و ماهواره‌ها در عملیات‌ کاوش شهرهای باستانی و چگونگی استفاده از تکنولوژی کنترل از راه دور برای کشف آثار باستانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی حمایت از آثار باستانی عراق

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی حمایت از آثار باستانی عراق

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی حمایت از آثار باستانی عراق

 

captcha