آغاز مرحله تلاوت و مصاحبه ششمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان از فردا
کد خبر: 3615529
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
میرزاجانی خبر داد:

آغاز مرحله تلاوت و مصاحبه ششمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان از فردا

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن به ارائه گزارش کوتاهی از روند برگزاری ششمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان پرداخت و بیان کرد: مرحله تلاوت و مصاحبه این آزمون در تاریخ 14، 15 و 16 تیرماه برگزار خواهد شد.

محمدتقی میرزاجانی رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن ارائه گزارش کوتاهی از مرحله نخست ششمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن بیان کرد: ششمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن از دی ماه سال گذشته آغاز شد و آزمون ورودی در دی و بهمن 95 برگزار شد که 160 نفر از قاریان و مدرسان قرآن در آن شرکت کردند.
وی در ادامه افزود: بعد از آزمون ورودی و ارسال آثار و داوری آنها که در اواخر سال 95 انجام شد، مجموعاً 110 نفر موفق شدند که به مرحله دوم راه پیدا کنند که این مرحله نیز متشکل از آزمون مصاحبه و تلاوت خواهد بود.
میرزاجانی در مورد مرحله عملی و مصاحبه این آزمون تصریح کرد: آنچه که پیش رو است، مرحله دوم آزمون‌ها است که در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار خواهد شد و آزمون مختص قاریان درجات یک تا چهار است که در آزمون ورودی این درجات را احراز کرده‌اند و در آنها پذیرفته شده‌اند که باید به صورت حضوری در استودیوی شورای عالی قرآن تلاوت کنند و در آزمون مصاحبه نیز شرکت نمایند که در چهار بخش ترتیل، تحقیق، حفظ و تفسیر خواهد بود، در این مرحله نیز اساتید حضور دارند و به ارزیابی می‌پردازند.
وی در ادامه افزود: هفته آینده نیز آزمون مدرسان قرآن برگزار خواهد شد که در روزهای 21، 22 و 23 تیرماه میزبان این افراد که در درجات یک تا چهار پذیرفته شده‌اند هستیم، آزمون این مرحله مدرسان نیز در دو بخش تلاوت و مصاحبه خواهد بود که مصاحبه آنها شامل ترتیل، تحقیق و تدریس است، با توجه به این که این افراد مدرس هستند لذا باید تدریس نیز داشته باشند تا صلاحیت آنان احراز شود.
وی تصریح کرد: پس از اتمام این مرحله از آزمون در روزهای 28 و 29 و 30 تیر ماه تلاوت‌های قراء و مدرسان که در استودیو ضبط شده با حضور اساتید و داوران برجسته استماع و ارزیابی می‌شود و درجه قطعی آنها مشخص می‌شود و مجموع این امتیازات که در آزمون‌های تلاوت و مصاحبه کسب می‌کنند تکلیف نهایی آنها را مشخص می‌کند که این افراد در چه درجه و سطحی به صورت قطعی پذیرفته می‌شوند.
میرزاجانی با اشاره به اسامی داوران این دوره بیان کرد: داوری این مرحله از آزمون نیز بر عهده آقایان معتز آقایی، امیرآقایی، احمد زرنگار، محمدحسین سعیدیان، کریم دولتی، عباس امام جمعه، حمیدرضا مستفید، غلامرضا شاه میوه، مهدی دغاغله، محمدحسین فریدونی، محمد بنیادی، محمدمهدی سیف، مهدی عباسی، محمود لطفی‌نیا، هاشم روغنی، سیدجواد سادات فاطمی، سعید رحمانی، مهدی قره شیخ‌لو و محسن یار احمدی خواهد بود.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن تصریح کرد: پس از اتمام این دو مرحله، مرحله نظری که پایان کار است برگزار می‌شود و در این آزمون که آبان ماه برگزار می‌شود اگر افراد واجد شرایط که در مراحل قبل نصاب لازم را آورده‌اند موفق شوند، مدرک آنها اعطاء خواهد شد.
وی بیان کرد: در هر دوره افرادی هستند که در یکی از مراحل آزمون توفیق ندارند و ما به این افراد یکبار دیگر فرصت می‌دهیم که در سال آینده در این آزمون حضور یابند تا بتوانند جبران کنند و این دوره نیز همین روال برای این تعداد از قاریان و مدرسان وجود خواهد داشت.
میرزاجانی با اشاره به تغییر زمان‌بندی این آزمون از دوره هفتم به بعد تصریح کرد: از دوره هفتم با تصمیمات گرفته شده، تقویم اجرایی آزمون تغییر می‌کند، بدین نحو که تمامی مراحل آزمون‌های دوره، در یک سال انجام می‌شود، به این معنا که از ابتدای سال آینده و در اردیبهشت ماه 97 دوره هفتم آغاز می‌شود و تا اسفندماه به اتمام خواهد رسید و نتایج نیز اعلام می‌شود.
captcha