پیام قرآنی مسلمانان نیویورک به فرد اسلام‌ستیز
کد خبر: 3617652
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

پیام قرآنی مسلمانان نیویورک به فرد اسلام‌ستیز

گروه بین‌الملل: رهبران بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا با صدور پیامی حاوی اشارات قرآنی به سیره حضرت عیسی(ع) از فردی که اقدام به نصب نقاشی مسیح مصلوب بر دیوار مرکز اسلامی نیویورک کرده بود، دعوت کردند در فضایی دوستانه در مورد عقاید اسلامی بیشتر بیاموزد.

پیام قرآنی مسلمانان نیویورک به فرد اسلام‌ستیز

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «AboutIslam»، نقاشی بزرگی از مسیح(ع) بر صلیب بر دیوار مرکز اسلامی «لانگ آیلند» نیویورک نصب شده بود، که به دلیل احتمال قرار داشتن در زمره جرائم ناشی از نفرت دینی، توسط پلیس نیویورک در حال پیگیری است.
شعبه نیویورک شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در پیامی برگرفته از آیات قرآن پیرامون جایگاه حضرت عیسی(ع) در اسلام اعلام کرد: ممکن است تعصب انگیزه این کار بوده باشد اما می‌تواند به عنوان فرصتی برای آموزش به این فرد و به کل جامعه تبدیل شود و منجر به شناخت بیشتر مسلمانان و آشنا شدن با میزان علاقه مسلمانان به حضرت مسیح(ع) شود.
در این پیام آمده است: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجِيهًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ * (به ياد آوريد) هنگامي را كه فرشتگان گفتند: اي مريم! خداوند تو را به كلمه‌اي از وجود خودش بشارت مي‏‌دهد كه نامش مسيح، عيسي پسر مريم است، در حالي كه در اين جهان و جهان ديگر، صاحب شخصيت خواهد بود، و از مقربان (الهي) است»(آل عمران – 45).
قرآن همچنین حضرت عیسی(ع) را آیتی برای جهانیان معرفی کرده و می‌فرماید «وَالَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهَا مِنْ رُوحِنَا وَجَعَلْنَاهَا وَابْنَهَا آيَةً لِلْعَالَمِينَ * و (یاد کن حال) آن زن (یعنی مریم) را که دامنش را پاکیزه نگاه داشت و ما در آن از روح خود بدمیدیم و او را با فرزندش (عیسی) معجز و آیتی بزرگ برای اهل عالم قرار دادیم»(انبیا – 91).
مطابق قرآن، حضرت عیسی(ع) از گهواره سخن می‌گفته و به امر خدا بیماران را شفا می‌داده است: «إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدْتُكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلًا وَإِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنْفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِي وَتُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ بِإِذْنِي وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتَى بِإِذْنِي وَإِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَنْكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ مُبِينٌ * بياد آور هنگامي را كه خداوند به عيسي بن مريم گفت متذكر نعمتي كه بر تو و مادرت دادم باش، زماني كه تو را بوسيله روح القدس تقويت كردم كه در گهواره و به هنگام بزرگي با مردم سخن مي‌گفتي، و هنگامي كه كتاب و حكمت و تورات و انجيل بر تو آموختم، و هنگامي كه به فرمان من از گل چيزي به‌صورت پرنده مي‏‌ساختي و در آن مي‏‌دميدي و به فرمان من پرنده‏‌اي مي‏‌شد و كور مادرزاد و مبتلا به بيماري پيسي را به فرمان من شفا مي‌دادي، و مردگان را (نيز) به فرمان من زنده مي‌كردي، و هنگامي كه بني‌اسرائيل را از آسيب رسانيدن به تو باز داشتم در آن موقع كه دلايل روشن براي آنها آوردي ولي جمعي از كافران آن‌ها گفتند اينها جز سحر آشكار نيست»(مائده – 110).
همچنین خداوند در قرآن می‌فرماید: «ثُمَّ قَفَّيْنَا عَلَى آثَارِهِمْ بِرُسُلِنَا وَقَفَّيْنَا بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ وَآتَيْنَاهُ الْإِنْجِيلَ وَجَعَلْنَا فِي قُلُوبِ الَّذِينَ اتَّبَعُوهُ رَأْفَةً وَرَحْمَةً * سپس به دنبال آنها رسولان ديگر خود را فرستاديم، و بعد از آنها عيسي بن مريم را مبعوث كرديم، و به او انجيل عطا كرديم، در دل كساني كه از او پيروي كردند رأفت و رحمت قرار داديم»(حدید – 27).
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در ادامه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری خواستار انجام تحقیقاتی در مورد موارد متعددی از جرائم احتمالی با انگیزه نفرت دینی شده‌ایم که عمدتاً به دلیل حمله به مساجد بوده است. مساجد متعددی در کلرادو، فلوریدا، اوهایو، آیوا، کنتاکی، جورجیا، آریزونا، ویرجینا، ویرجینیای غربی، نیوجرسی، نیویورک، مریلند، تگزاس و دیگر ایالت‌های آمریکا هدف حمله قرار گرفته‌اند.
شعبه نیویورک شورای روابط اسلامی آمریکایی همچنین از افزایش 560 درصدی جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال 2016 خبر داد.
این سازمان در ادامه پیام خود بر مشترکات میان پیروان ادیان ابراهیمی تأکید کرد: حضرت محمد(ص) فرموده است که در این جهان و جهان آخرت، من نزدیک‌ترین افراد به عیسی ابن مریم(ع) هستم. همه پیامبران برادران یکدیگر هستند و به گفته قرآن کریم دین همه آن‌ها یکی است.

captcha