بسیج هنرمندان؛ مجموعه‌ای داوطلبانه در مسیر پاسخگویی به نیازهای انقلاب
کد خبر: 3619978
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

بسیج هنرمندان؛ مجموعه‌ای داوطلبانه در مسیر پاسخگویی به نیازهای انقلاب

گروه فرهنگی: مسئول بسیج هنرمندان استان همدان عنوان کرد: بسیج هنرمندان تشکلی است که در آن، هنرمندان این مرز و بوم جهت خدمت به فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی به‌صورت داوطلبانه گرد هم می‌آیند و سعی دارند در این عرصه به نیاز‌های انقلاب پاسخ گفته و باری را در مسیر نیل به مقصد به دوش کشند.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از همدان، رسول کرمی مسئول بسیج هنرمندان استان همدان، دوشنبه، 26 تیر ماه در نشست خبری جشنواره ادبی حبیب حرم اظهار کرد: بسیج هنرمندان تشکلی است که در آن، هنرمندان این مرز و بوم جهت خدمت به فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی به صورت داوطلبانه گردهم می‌آیند و سعی دارند در این عرصه به نیاز‌های انقلاب پاسخ گفته و باری را در مسیر نیل به مقصد به دوش کشند.

وی افزود: برگزاری همایش روز بسیج هنرمندان و هنر انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه و برگزاری نمایشگاه عکس در نماز جمعه به مناسبت روز بسیج هنرمندان و دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدای هنرمند از جمله فعالیت‌های بسیج هنرمندان در سال گذشته بوده است.

کرمی اضافه کرد: برگزاری کارگاه مقابله با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی با حضور مبلغان حوزه علمیه قم، دیدار شاعران بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، برپایی جشنواره هنر‌های تجسمی و راهیابی به جشنواره سراسری تجسمی تبریز و ... از دیگر برنامه‌های اجرا شده دراین نهاد بوده است.

مسئول بسیج هنرمندان استان یادآور شد: مهمترین محور‌های بسیج هنرمندان استان در سال 96، آموزش و کادرسازی، اردوی راهیان نور و زیارتی، حمایت از تولید، مسجد محوری، حلقه‌های صالحین و حضور هنرمندان بسیجی در طرح جامع است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های بسیج هنرمندان در سال جاری، برگزاری دومین جشنواره سراسری ادبی حبیب حرم و برگزاری سومین جشنواره استانی سرود‌های حماسی و انقلابی بسیج،اجرای برنامه‌های فرهنگی مهدوی یک سبد گل محمدی درسطح شهرستان‌ها و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با موضوع قرآن کریم و احادیث و ... است.

کرمی گفت: بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی، نمایش جلوه‌های اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال در عرصه هنر و ادب، پرداختن به شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و شهدای ترور، مقابله با جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای استکباری علیه جمهوری اسلامی و ... موضوع‌های دارای اولویت این مجموعه در حوزه هنری است.

 

captcha