تنها مؤسسه قرآنی معمولان در آستانه تعطیلی
کد خبر: 3625550
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

تنها مؤسسه قرآنی معمولان در آستانه تعطیلی

گروه فعالیت‌های قرآنی: تنها مؤسسه قرآنی معمولان با گذشت بیش از پنج سال که از فعالیت آن می‎گذرد، در حال حاضر به‌دلیل نداشتن مکان مناسب و هم‌جوار بودن با باشگاه ورزشی آقایان و همچنین بی‎رغبتی مردم این شهر به شرکت در کلاس‎ها در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

تنها مؤسسه قرآنی معمولان در آستانه تعطیلی/نامناسب بودن مکان و بی‎رغبتی مردم؛ مشکلات این مؤسسه
زهرا کاظمی، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به کاهش آمار قرآن‌آموز ان در معمولان، گفت: با توجه به این‌که مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) در ساختمان وقفی جنب یک باشگاه بدن‌سازی برادران قرار دارد مردم رغبتی به شرکت در کلاس‌ها ندارند.
وی افزود: متاسفانه برای انجام فعالیت‌های قرآنی مؤسسه با مشکل مالی مواجه هستیم به‌طوری‌که اگر شرایط به همین منوال پیش برود مجبور به تعطیلی مؤسسه خواهیم بود.
مدیر مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) معمولان که خود دارای مدرک کارشناسی الهیات و معارف اسلامی است، اضافه کرد: از سال ۹۰ که مؤسسه را تاسیس کردم تاکنون به مردم شهر معمولان آموزش قرآن می‌دهم.
کاظمی بزرگ‌ترین مشکل شهر معمولان در زمینه قرآنی را بی‌‎رغبتی خود مردم نسبت به شرکت در کلاس‌های قرآنی مؤسسه دانست و درباره فعالیت‌های مؤسسه نیز به مواردی ازجمله حفظ، قرائت، روخوانی و روان‌خوانی اشاره کرد و گفت: از گروه سنی سه تا ۶۰ سال به خواهران آموزش می‌دهیم و در حال حاضر حفظ کل قرآن  یک نفر، حفظ جز ۳۰ بیست نفر، حفظ سه جز چهار نفر، چهار جز یک نفر و پنج جز ۱۰ نفر مشغول به یادگیری قرآن هستند.
مدیر موسسه قرآنی حضرت رقیه(س) معمولان با بیان این‌که در سال دو ترم کلاس برگزار می‌کنیم و چهار مربی قرآن در مؤسسه فعالیت دارند، اظهارکرد: اگر مسئولان برای کار قرآن بودجه در نظر بگیرند و به فکر کار فرهنگی باشند تا حدودی می‎توان امیدوار بود که مشکلات مؤسسات قرآنی حل شود.
وی گفت: هدف ما از فعالیت‌های قرآنی علی‎رغم تمام این مشکلات، پیشبرد منویات مقام معظم رهبری، کسب رضایت خداوند و رضایت امام زمان(عج )است تا بتوانیم با جذب جوانان و نوجوانان به‌سمت قرآن برای ظهور قدمی برداریم.
captcha