تاكید جدی ما در مسئله حج، وحدت امت اسلامی است/ حجاج در آرامش كامل هستند
کد خبر: 3626611
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
سرپرست حجاج ایرانی در بدو ورود به مدینه النبی

تاكید جدی ما در مسئله حج، وحدت امت اسلامی است/ حجاج در آرامش كامل هستند

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره تاكید جمهوری اسلامی ایران را حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی دانست و گفت:‌ مسئله وحدت و همبستگی امت اسلامی محور فعالیت‌های ما در حج تمتع 96 است .

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسكر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بیان این مطلب كه در حج هرگز به دنبال طرح مسائل فرقه ای و طائفه ای نبوده و نیستیم، ‌خاطر نشان كرد: همواره مسئله وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب مورد توجه جدی و اهتمام ما بوده است.

وی مسئله امنیت حرمین شریفین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:‌ زائران همه كشورهای اسلامی و به ویژه زائران عزیز كشورمان همگی به وحدت و همبستگی امت اسلامی می نگرند و در سفر حج باید بكوشیم معنویت و اتحاد مسلمانان را ارتقا بخشیم .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ابراز خرسندی از حضور زائران كشورمان در حج تمتع امسال، ابراز امیدواری كرد امسال حج مطلوبی انجام شود و حجاج كشورمان با حجی مقبول و سعیی مشكور به كشور بازگردند.

سرپرست حجاج ایرانی ‌اقدامات انجام شده در روند عملیات حج 96 را خوب توصیف كرد و درعین حال ابراز امیدواری كرد تا با تسهیلات بیشتر روز به روز شرایط بهتری برای ارائه خدمات به زائران فراهم شود .

وی با اشاره به اینكه تلاش كارگزاران حج تمتع 96 در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ثمر نشست،‌ تصریح كرد: حجاج عزیز ما به حمدالله در آرامش كامل هستند و ما این اطمینان را به مردم می دهیم كه روزهای آینده شرایط بهتری فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسكر افزود: همان طور كه بارها گفتیم امسال به دلیل حساسیت‌های ویژه ای كه وجود دارد، مسئله امنیت، سلامت، عزت و كرامت حجاج برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد لذا از مسئولان مربوطه در كشور میزبان انتظار داریم برای تحقق آن از هیچ كوششی دریغ نورزند.

وی خاطرنشان كرد: تاكنون استقبال از حجاج ایرانی مطلوب بوده و ما ضمن تشكر انتظار داریم روز به روز این فرایند بهتر شود و شرایط مطلوب تری پیش رو داشته باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به پرسشی درباره حضور هیئت كنسولی وزارت امور خارجه در مدینه منوره گفت: بحمدالله اكنون هیات 10 نفره كنسولی وزارت امور خارجه كشورمان در مدینه حضور یافته و كار خود را آغاز كرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر همچنین در خصوص خدمات پزشكی به زائران كشورمان گفت: امسال مجوز راه اندازی چهار درمانگاه در مدینه منوره را گرفته ایم و كادر پزشكی در درمانگاه ها مستقر هستند و در صورت نیاز زائران برای ادامه درمان به بیمارستان های سعودی اعزام خواهند شد و بحث راه اندازی بیمارستان در مدینه نیز با حضور كادر پزشكی كشورمان همچنان در دست پیگیری است.

تاكید جدی ما در مسئله حج، وحدت امت اسلامی است/ حجاج در آرامش كامل هستند
لازم به ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسكر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی خانه خدا همچنین در بدو ورود به ستاد عملیات مدینه منوره در جمع كارگزاران و خدمتگزاران زائران ایرانی گفت: باید فرصت خدمت به ضیوف الرحمن را غنیمت بشماریم و همه تلاش و مساعی خویش را برای ارائه خدمت به حجاج كشورمان بكار بندیم.

نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران كشورمان شرایط فعلی را مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری كرد با فراهم شدن شرایط و تسهیلات بهتر شاهد حجی مطلوب و آرام باشیم و زائران كشورمان از بركات معنوی حرمین شریفین هرچه بیشتر بهره ببرند.

وی تاكید كرد: بدون شك همكاران و خدمتگزاران زائران خوب در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همه تلاش خود را برای ارائه خدمت و انجام وظایف محوله به كار خواهند گرفت.

captcha