اعلام حمایت از مسلمانان آمریکا در زمین فوتبال مینه‌سوتا + عکس
کد خبر: 3628416
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

اعلام حمایت از مسلمانان آمریکا در زمین فوتبال مینه‌سوتا + عکس

گروه بین‌الملل: صدها نفر از مردم ایالت مینه‌سوتا عصر دیروز، 17 مرداد، در زمین فوتبالی در نزدیکی مرکز اسلامی «دارالفاروق» در شهر بلومینگون گردهم آمدند تا همبستگی خود را با هموطنان مسلمانشان اعلام کنند.

حمایت مردم مینه‌سوتا از مسلمانان بعد از بمبگذاری در مسجد/ ادیت شده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «BuzzFeed»، «ال فرنکن»، نماینده ایالت مینه‌سوتا در سنای آمریکا خطاب به حاضران گفت: حمله صبح شنبه (14 مرداد) حمله به یک مرکز اسلامی یا حمله به مسلمانان نبود، این حمله‌ای علیه همه مردم مینه‌سوتا بود. حمله‌ای علیه همه ادیان ما بود.
«ایمی کلوبوچر»، دیگر سناتور مینه‌سوتا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ‌کس در آمریکا نباید از عبادت‌کردن بترسد. امیدوارم که دست یاری بسیاری از مردم از ادیان مختلف بتواند تسلی‌بخش جامعه مسلمانان ما باشد.
در اولین ساعات روز شنبه یک بمب دستی به درون مسجد مرکز اسلامی دارالفاروق پرتاب شد. انفجار این بمب سبب ایجاد خساراتی در ساختمان شد؛ اما کسی آسیبی ندید زیرا نمازگزاران در اتاق کناری در حال آماده‌شدن برای نماز بودند.
این بمبگذاری نشان داد که ترس‌ و تشویش مسلمانان آمریکا از افزایش جرائم ضداسلامی در دو سال اخیر به ویژه پس از روی کار آمدن ترامپ، بی‌دلیل نبوده است.

به گزارش شورای روابط اسلامی آمریکایی، سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا، حملات ضداسلامی در شش ماه اول سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد افزایش یافته است.

در گردهمایی اعلام همبستگی مردم مینه‌سوتا با مسلمانان، رهبران مسیحی و یهودی نیز به جمع مردم و سیاستمداران پیوستند و با مسلمانان ابراز همدردی کردند.

سخنرانان یکی پس از دیگری بر این مسئله تأکید کردند که مسلمانان آمریکا تنها نیستند.

روز یکشنبه، 15 مرداد، «مارک دیتون» فرماندار مینه‌سوتا این اقدام را یک اقدام تروریستی خواند و از مرکز اسلامی دارالفاروق بازدید کرد.

ترامپ و کاخ سفید هنوز در این رابطه پیامی منتشر نکرده‌اند. یکی از مقامات کاخ سفید دیشب اعلام کرد که دولت ممکن است پس از پایان تحقیقات در این رابطه سخن بگوید.

 

اعلام حمایت از مسلمانان آمریکا در زمین فوتبال مینه‌سوتا
captcha