رشد دو و نیم درصدی جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3628659
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
نیکنام اعلام کرد:

رشد دو و نیم درصدی جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه ادب: رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی طی امسال با دو و نیم درصد رشد روبرو بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور در اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران عنوان کرد: فروردین امسال، فعالیت خود را در حوزه جشنواره کتابخوانی رضوی آغاز کردیم. این جشنواره دو بخش مکتوب و اینترنتی دارد. همچنین در بخش کودک دو شیوه داشتیم؛ یکی از شیوه‌ها نقاشی براساس قصص بود. به این شکل که کتاب توسط کتابداران و والدین برای کودکان خوانده می‌شد و کودکان بر اساس آنچه شنیده بودند تصویرسازی می‌کردند. شیوه دیگر، ارسال فایل ویدیویی بود که کودکان درباره داستانی که خوانده یا شنیده بودند، از خود فیلم می گرفتند و به دبیرخانه ارسال می کردند.

وی گفت: جشنواره امام رضا(ع) در حوزه کتابخوانی امسال دو و نیم درصد رشد داشته است. سازمان‌هایی که با این نهاد در برگزاری جشنواره همکاری داشتند، استانداری و اداره کل ارشاد تهران بودند. همچنین ائمه جماعات نیز در این حوزه همکاری مثمرثمری از خود نشان دادند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همچنین به آمار تعداد نفرات شرکت کننده در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: ۱۹ هزار و ۷۸۱ نفر در این جشنواره شرکت کردند. از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر در بخش فردی و مکتوب شرکت کرده بودند. همچنین ۴۹۳۵ نفر در بخش اینترنتی، ۱۱۱۶ نفر در بخش خانوادگی، ۶۵۲۸ نفر در حوزه کودک و همچنین ۱۲ نفر در بخش ارسال فایل ویدیویی شرکت کرده داشتند.

captcha