فرودگاه‌های دردسر ساز برای حج
کد خبر: 3632530
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

فرودگاه‌های دردسر ساز برای حج

گروه جامعه: رفتار نامناسب مأموران فرودگاه امام خمینی(ره) با تعدادی از بانوان یکی از کاروان‌های اعزامی به مدینه منوره باز هم نشان داد که گویی همچنان فرودگاه‌ها یکی از مکان‌های دردسرساز برای زائران و حجاج ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) دو روز گذشته خبری مبنی بر تفتیش و رفتار نامناسب مسئولان فرودگاه مدینه با زائران ایرانی منتشر شد، خبری که به شدت و البته سرعت از سوی مسئولان ارشد بعثه مقام معظم رهبری تکذیب و اعلام شد که زائران حج تمتع سال جاری با عزت وارد عربستان شده‌اند و تاکنون مشکلی در مبادی فرودگاهی برای زائران ایرانی بروز نکرده است.

اما پس از پیگیری خبر مشخص شد که اتفاق رخ داده بر خلاف اطلاع رسانی برخی سایت‌های غیر رسمی نه در عربستان بلکه در ایران رخ داده است و بانوان یکی از کاروان‌های اعزامی به حج در فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت نامناسبی مورد بازرسی بدنی قرار گرفته‌اند.

در خصوص دلیل این بازرسی نامتعارف که در آن چهار تا پنج خانم در کنار هم و در یک اتاق مورد تفتیش بدون لباس قرار گرفته‌اند، مسئولان فرودگاه امام ضمن عذرخواهی دلیل این مسئله را کمبود امکانات و نبود دستگا‌ه‌های لازم عنوان و اعلام کرده‌اند برخی از زائران به دلیل بی‌اطلاعی برخی داروها و مواد مخدر را با خود به عربستان می‌برند که پیدا شدن این داروها و مواد در وسائل زائران ایرانی در فرودگاه‌های عربستان مشکلات زیادی را برای زائران به وجود می‌آورد به همین دلیل حساسیت‌ها در خصوص بازرسی از زائران حج بالاست.

همچنین مسئولان فرودگاه امام اعلام کرده‌اند که تاکنون تمام زائرانی که از فرودگاه امام عازم مکه و مدینه شده‌اند به سلامت به عربستان ورود کرده‌اند و مشکلی پیش نیامده است و محدودیت زمانی و مکانی در فرودگاه امام موجب شده است چنین رفتار نامتعارفی برای بازرسی بدنی از زائران خانم صورت گیرد.

به گزارش ایکنا، خوشبختانه باید گفت این برخورد نامناسب با زائران حج تمتع فقط یکبار در فرودگاه امام رخ داده و تکرار نشده است ولی متأسفانه علی‌رغم تمامی تذکرات مکرر مسئولان در خصوص عدم حمل برخی داروها و مواد مخدر به عربستان، نگرانی از وجود چنین موادی و تکرار حمل مواد مخدر و برخی داروها به عربستان موجب شده است مسئولان در برخی از موارد بیش از حد سخت‌گیری داشته باشند. که امیدواریم با دقت نظر بیشتر زائران این مشکل نیز مرتفع شود.

captcha