آغاز مسابقات تلاوت اینترنتی «قاری جهانی»
کد خبر: 3634029
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

آغاز مسابقات تلاوت اینترنتی «قاری جهانی»

گروه بین‌الملل: سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی در بحرین موسوم به «قاری جهانی» از دیروز، جهارشنبه، اول شهریورماه آغاز شد.


آغاز مسابقات تلاوت اینترنتی «قاری جهانی» در بحرین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اخبار البحرین، «فریدون بن یعقوب مفتاح»، معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی بحرین از آغاز سومین دوره از مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن کریم از طریق اینترنت با عنوان «قاری جهانی» خبر داد.
مفتاح در نشست خبری آغاز این مسابقه تصریح کرد: سومین دوره مسابقه «قاری جهانی» به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی بحرین و با نظارت شورای عالی امور اسلامی برگزار می‌شود.
وی در ارتباط با نحوه مشارکت در این مسابقه تصریح کرد: هر فردی در هر مکانی می تواند با ورود به سایت مسابقه از طریق اینترنت و وارد کردن مشخصات خود، تلاوت خود را به صفحه مخصوص خود ارسال و ثبت کند تا توسط کمیته داوری ارزیابی شود.
مفتاح با اشاره به مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی در برگزاری این مسابقه، گفت: نتایج ارزیابی تلاوت‌ها در کمیته داوری در ماه آوریل سال 2018 اعلام می‌شود.
وی تشویق مبتدیان و جوانان به تلاوت و ترتیل قرآن کریم را از اهداف برگزاری این مسابقه برشمرد و تصریح کرد: بیش از هفت هزار نفر از 91 کشور در دور دوم این مسابقه شرکت کردند که تلاوت‌های آنها توسط ده‌ها داور از کشورهای مختلف ارزیابی شد.  
وی با اشاره به این که در این دوره از مسابقه بخش جدیدی با عنوان «قاری کوچک» برای کودکان زیر هفده سال ایجاد شده است، گفت: مسابقه در سه بخش «قاری مجود»، «قاری مرتل» و «قاری کوچک» برگزار می‌شود.
معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی بحرین در ارتباط با کمیته داوری گفت: اعضای کمیته داوری از سوی دستگاه‌های ذیربط و داوران و قاریان برجسته عرصه‌های قرآنی با ضوابط خاصی و به شرط انتساب به مرکز قرآنی در کشورهای اسلامی از جمله عربستان، مصر، اندونزی و مراکش که دارای تجربه های بیشتری در داوری هستند، انتخاب شده‌اند.
وی در ارتباط با جوایز نفرات نخست این مسابقه تصریح کرد: به نفر نخست در رشته قاری مجود 30 هزار دلار، به نفر نخست قاری مرتل 25 هزار دلار و به نفر نخست رشته قاری کوچک 20 هزار دلار اهدا می شود.
مفتاح همچنین افزود: به دیگر شرکت کنندگان نیز جوایز نقدی اهدا می‌شود که کمترین آن پنج هزار دلار است.

captcha