تجلیل از برگزیدگان مسابقه «قاری جهانی» بحرین
کد خبر: 3704154
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

تجلیل از برگزیدگان مسابقه «قاری جهانی» بحرین

گروه بین‌الملل ـ اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی قرآن موسوم به «قاری جهانی»، چهارم اردیبهشت‌ماه در شهر منامه، پایتخت بحرین برگزار می‌شود.

تجلیل از برگزیدگان سومین مسابقات «قاری جهانی» در بحرین

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه قطری الرایة؛ فرید بن یعقوب مفتاح، معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی بحرین در این باره گفت: سومین دوره این رقابت‌ها با استقبال گسترده‌ای رو به رو شد به گونه‌ای که بیش از 9200 شرکت‌کننده از 81 کشور در این مسابقات شرکت کردند.

وی با بیان این که افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات که تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود، نیازمند افزایش تعداد داوران بود، تصریح کرد: کمیته برگزارکننده این مسابقات از کمیته داوری متشکل از متخصصان قرآنی با تجربه و توانمند در حوزه علوم قرآنی از داخل و خارج بحرین کمک گرفت.

مفتاح با اشاره به این که این مسابقات در 5 مرحله برگزار می‌شود، گفت: 15 شرکت‌کننده از هفت کشور عربی و اسلامی در رشته‌های مختلف این رقابت‌ها توانستند به مرحله چهارم که در دوم اردیبهشت ماه در بحرین برگزار می‌شود، راه یابند.

وی با بیان این که مرحله پنجم و آخر این مسابقات روز سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت:  در آیین اختتامیه این مسابقات که در روز چهارم اردیبهشت‌ماه در منامه برگزار می‌شود، از نفرات برتر تجلیل به عمل می‌آید.

معاون وزارت اوقاف بحرین هدف از برگزاری این مسابقات را خدمت به قرآن کریم و تشویق همه گروه‌های سنی به تلاوت و ترتیل این کتاب الهی عنوان کرد.

یادآوری می‌شود، سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی قرآن موسوم به «قاری جهانی» به همت اداره امور قرآنی وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار شده است.

مراحل اول تا سوم این رقابت‌ها به صورت غیر‌حضوری و با ارسال فایل صوتی و تصویری تلاوت قاری شرکت‌کننده برگزار می‌شود به طوری که شرکت‌کنندگان در این مسابقه فیلم‌هایی از تلاوت خود را ضبط و ارسال می‌کنند که پس از بررسی فیلم‌ها توسط کمیته داوران، نفرات برتر برای حضور در مرحله چهارم این مسابقات که به صورت حضوری در منامه برگزار می‌شود، انتخاب می‌شوند.

در این دوره از مسابقات بخش جدیدی با عنوان «قاری کوچک» برای کودکان زیر هفده سال ایجاد شد، به‌طوری که مسابقه در سه بخش «قاری مجود»(قرائت با تجوید)، «قاری مرتل»(قرائت با ترتیل) و «قاری کوچک»(قاری خردسال) برگزار می‌شود.

برخی رسانه‌های کشورمان نیز از راه‌یابی حسین شالچی، قاری کشورمان به مرحله چهارم این مسابقات خبر داده‌اند. به نفر نخست در رشته قاری مجود ۳۰ هزار دلار، به نفر نخست قاری مرتل ۲۵ هزار دلار و به نفر نخست رشته قاری کوچک ۲۰ هزار دلار اهدا می‌شود.

لقب «قاری جهانی» نیز پس از ارزیابی صوت ۵ قاری راه یافته به مرحله نهایی و پنجم، به برترین آن‌ها تعلق می‌گیرد که این شخص پس از داوری نهایی از سوی هیئت داوران انتخاب و معرفی خواهد شد.

همچنین، بخش قاری مردمی و برترین مؤسسه قرآنی از دیگر بخش‌‌های این مسابقه است که اکرم محمد ملیکی از یمن با بیشترین رأی مردمی توانست به عنوان «قارئ الجمهور»(قاری مردمی) دست پیدا کند. مؤسسه خیریه «عصفور» مصر و مؤسسه خیریه «هائل سعید أنعم» یمن نیز به‌عنوان اولین و دومین مؤسسه برتر قرآنی انتخاب شدند.

انتهای پیام

captcha