برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی اوقاف به مؤسسات/ مراكز شبانه‌روزی حفظ در بقاع متبركه راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3634487
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
حسینی به ایكنا خبر داد:

برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی اوقاف به مؤسسات/ مراكز شبانه‌روزی حفظ در بقاع متبركه راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با بیان اینكه برنامه‌ریزی‌های جدید برای تقویت تعامل با مؤسسات مردمی انجام شده است، گفت:‌ در دستورالعمل‌های جدید خودمان تلاش می‌كنیم حتی‌المقدور از تصدی‌گری در اوقاف بكاهیم و تا جایی كه می‌توانیم یكسری از برنامه‌های قرآنی خود را به مؤسسات قرآنی بسپاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به وضعیت برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات گفت: در گذشته اداره امور قرآنی سازمان اوقاف در استان‌ها وجود نداشت و صرفاً كارشناس قرآنی امور مربوط به فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌كرد اما از امسال این اداره در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی افزود: به واسطه تقویتی كه در سازمان اوقاف در استان‌های مختلف صورت گرفت، برنامه‌ریزی‌های جدیدی نیز در ستاد حفظ قرآن كریم كشورمان انجام شد و بنا بر این شد تا تعامل با مؤسسات قرآنی تقویت شود.

تلاش جهت كاهش تصدی‌گری اوقاف در فعالیت‌های قرآنی

حسینی با یادآوری اینكه برخی از مؤسسات قرآنی در كشورمان در بحث تربیت حافظان قرآن كریم پیشینه بسیار خوبی داشته و در این عرصه بسیار تلاش كرده‌اند، گفت: از این‌رو در دستورالعمل‌های جدید خودمان تلاش می‌كنیم حتی‌المقدور از تصدی‌گری در اوقاف بكاهیم و تا جایی كه می‌توانیم یكسری از برنامه‌های قرآنی خود را به مؤسسات قرآنی بسپاریم تا مجموعه‌های مردمی در این موضوع تقویت شوند و بتوانیم این كار را انجام دهیم.

رئیس مركز امور قرآنی اوقاف ادامه داد: شاهد این مسئله، ستادهایی است كه در كشور راه‌اندازی كردیم و در آن اعضای مؤسسات مردمی عضویت دارند به عنوان مثال حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، از اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور و مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان، جزو ستاد حفظ قرآن كریم اوقاف هم هستند.

مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن با همكاری بیت‌الاحزان در كشور راه‌اندازی می‌شوند

وی با بیان اینكه با بیت‌الاحزان و چند مؤسسه دیگر كارهای خوبی را در حال انجام داریم، گفت: یكی از اخباری كه اعلام كردیم با همكاری مؤسسات مردمی انجام می‌دهیم، بحث راه‌اندازی مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن كریم است كه این كار را همكاری مؤسسه بیت‌الاحزان انجام می‌شود.

شناسایی بقاع متبركه جهت راه‌اندازی مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن

حسینی با یادآوری اینكه رویدادهای مشابهی هم داریم كه طبعاٌ با مؤسسات مشابه دارد صورت می‌گیرد، گفت: بقاع متبركه‌ای كه استعداد برقراری این مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن كریم را دارند شناسایی كردیم و اكنون در دستور كار ستاد حفظ قرآن كریم سازمان اوقاف قرار داشته و در حال مطالعه و بررسی هستیم تا در این اماكن نیز مدارس شبانه‌روزی را برپا كنیم.

captcha