مراسم ویژه گرامیداشت شهدای منا در منا + عکس
کد خبر: 3637692
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

مراسم ویژه گرامیداشت شهدای منا در منا + عکس

گروه جلسات و محافل: مراسم بزرگداشت شهدای منا با حضور جمعی ازخانواده معظم شهدای منا، نمایندگان بعثه های مراجع عظام، شماری از خانواده های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای حرم و رییس سازمان حج و زیارت در چادر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم ویژه عید قربان در سرزمین منا همزمان با ایام تشریق و وقوف حجاج در سرزمین منا، جمعه‌شب، دهم و شنبه، یازدهم شهریورماه

بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام راشد یزدی و اجرای گروه تواشیح مشکات خوزستان در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا برگزار شد.

مراسم ویژه گرامیداشت شهدای منا در منا+عکس

در این مراسم همچنین، مرتضی طاهری مداح اهل بیت(ع) به مداحی و روضه‌خوانی پرداخت. همچنین مراسم دیگری، ویژه بزرگداشت شهدای منا با تلاوت مهدی قره‌‌شیخلو، مدیر سازمان دارالقرآن الکریم و با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا برگزار شد. در این مراسم که با حضور سیدعلی خمینی، نوه امام راحل و محمدباقر قالیباف برگزار شد، حمید رمضانپور ،مداح اهل بیت(ع) به مداحی و روضه‌خوانی پرداخت.

مراسم ویژه گرامیداشت شهدای منا در منا+عکس

در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا و با حضور جمعی از خانواده معظم شهدای منا، نمایندگان بعثه‌های مراجع عظام، شماری از خانواده‌های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای حرم و رییس سازمان حج و زیارت در چادر بعثه مقام معظم  رهبری برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، سرپرست حجاج ایرانی، ضمن ابراز تاسف از حادثه تالم بار منای ۹۴، مقام شهدا و شهادت در حین حج‌ را مقامی والا برشمرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با یادآوری جزییاتی از فاجعه روز قربان سال ۱۳۹۴ و تلاش‌هایی که برای شناسایی و انتقال پیکرهای مطهر به کشورمان صورت گرفت، افزود: هنوز ۱۱ نفر از شهدای منا شناسایی نشده‌اند.

وی به حضور خانواده های شماری از شهدای منا در حج جاری ازجمله خانواده هفت نفر از شهدای شناسایی نشده اشاره کرد و گفت: پیگیری و تمام تلاشمان را انجام دادیم، منابعمان را در اختیار کمیته تحقیق گذاشتیم و امیدواریم آنها نیز به همان نتیجه‌ای برسند و حقوقی را که خانواده شهدای منا دارند به نتیجه مطلوب برسد.

مراسم ویژه گرامیداشت شهدای منا در منا+عکس

سرپرست حجاج ایرانی به حضور شماری از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از جمله برخی بستگان شهید حججی اشاره کرد و افزود ملت ایران از شهادت نمی‌هراسد و حج با عزت و راحت امسال هم مدیون خون شهدا بویژه شهدای مناست.

در فاجعه منا در سال ۱۳۹۴ چهارصد و شصت و پنح نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند. یازده نفر از شهدای ایرانی منا، هنوز شناسایی نشده‌اند. خانواده‌های هفت نفر از این شهدا به سفر حج آمده‌اند و آزمایش DNA داده‌اند. در حادثه سقوط جرثقیل هم یازده ایرانی شهید شده بودند.


captcha