تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن و حدیث در سوریه
کد خبر: 3640750
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن و حدیث در سوریه

گروه بین‌الملل: برگزیدگان هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، تفسیر قرآن و حدیث نبوی سوریه، در شهر «حلب» این کشور تجلیل شدند.

تجلیل از نفرات نخست هجدهمین مسابقات حفظ و تفسیر قرآن کریم در سوریهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)؛  آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، تفسیر قرآن و حدیث نبوی سوریه، دیروز(19 شهریورماه) در مسجد جامع «عبدالله بن عباس» شهر حلب برگزار شد.

مرحله نهایی این مسابقات روزهای شنبه و یکشنبه (18 و 19 شهریورماه) به همت وزارت اوقاف سوریه در شهر «حلب» این کشور برگزار شد و «با حفظ، فهم، علم و عمل به قرآن و حدیث نسل خود را حفظ  و میهن خود را بنا می‌کنیم» شعار این دوره از مسابقات بود.

پخش فیلم مستندی درباره مسابقات، اجرای سرودهای دینی و تجلیل از سه نفر برتر هر رشته از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه بود.

رئیس شورای شهر حلب، مفتی استان حلب، مدیر اوقاف حلب و تعدادی از اعضای شاخه حزب عربی سوسیالستی بعث در حلب و دفتر اجرایی شواری استانی از جمله حاضران در آیین اختتامیه این رقابت‌ها بودند.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه خوشنویسی عربی مشتمل بر 135 تابلو از آثار قرآن‌آموزان و اساتید آموزشگاه‌های حفظ و تفسیر قرآن «الأسد» سوریه و نمایشگاه کتب دینی و فرهنگی افتتاح شد. 

«سلمی عیاش»، معاون وزیر اوقاف سوریه، طی سخنانی در این مراسم تصریح کرد: برگزاری این مسابقات در حلب به عنوان شهری که در برابر تروریست‌های تکفیری ایستادگی کرد و توانست با تقدیم شهدای خود به پیروزی دست یابد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی همچنین بر جایگاه مهم شرکت‌کنندگان مسابقات در گسترش ارزش‌های اسلام و تعالیم و آموزه‌های صحیح آن، تحول در گفتمان دینی و همکاری با هموطنان خود برای بهبود شرایط سوریه در آینده تأکید کرد. 

 «فاضل نجار»، دبیر شاخه حزب عربی سوسیالیستی بعث در شهر حلب نیز با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی جوانان و نسل آینده در ساخت میهن و دفاع از آن و تمسک به ارزش‌ها و اصول اخلاقی و دینی گفت: به کمک چنین جوانانی، با اندیشه افراطی‌گری مبارزه کرده و برآن پیروز می‌شویم. 

در این مراسم همچنین اشاره شد که 750 مرکز آموزش حفظ قرآن سوریه در تابستان امسال دوره‌های قرآنی برگزار کردند که بیش از  66 هزار قرآن‌آموز در این دوره‌ها شرکت کردند.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و تفسیر قرآن کریم سوریه با رقابت 128 قرآن‌آموز از آموزشگاه‌های حفظ و تفسیر قرآن «الأسد» این کشور برگزار شد.

در حاشیه هجدهمین مسابقات سراسری حفظ و تفسیر قرآن کریم، نخستین دوره رقابت‌های تخصصی تفسیر و نخستین مسابقات حفظ و شرح حدیث نبوی نیز برگزار شد.

حفظ کامل قرآن همراه با تفسیر، حفظ ۲۰ جزء با تفسیر، حفظ ۱۰ جزء با تفسیر و  مسابقه صوت دلنشین همراه با تفسیر از رشته‌های مختلف این رقابت‌ها بود/. 

captcha