هنرمندان دوران جاهلیت مدرن را با جاهلیت صدر اسلام گره بزنند
کد خبر: 3647234
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

هنرمندان دوران جاهلیت مدرن را با جاهلیت صدر اسلام گره بزنند

گروه فرهنگی: امام جمعه ملایر با بیان اینکه شهادت محسن حججی اوج مکتب اسلام است، گفت: کار شهدا انسان‌سازی است انتظار ما از هنرمندان این است که با نگاه اسلامی، دوران جاهلیت مدرن را با جاهلیت صدر اسلام گره بزنند و در مسیر صحیح از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر چهارشنبه 5 مهر در گردهمایی جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر ملایر که به مناسبت هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر، صورت گرفته بود، با اشاره به تشییع پیکر شهید حججی، افزود: این اوج مکتب است که انسان هنرمندانه جان خود را فدای دین و ارزش‌های آن کند.
وی با بیان اینکه برای واقعه کربلا نظیری در تاریخ وجود ندارد،اظهار کرد: دفاع از کربلا، دفاع از دین اسلام، ارزش‌ها و خوبی‌هاست و موارد موجود در آن فکر و اندیشه را به چالش می‌کشد چرا که در حادثه عاشورا شهدا کار خدایی کردند و در سپاه کفر نیز دشمنان، خود را نمازخوان می‌دانستند اما حادثه عاشورا آفریده شد.
برقراری افزود: در حادثه عاشورا از همه هنرها شامل شعر، رزم و ایثار، نقاشی، خط و ... استفاده شده است و شما هنرمندان نیز با تأسی از عاشورا، همانطور که استاد فرشچیان با خلق تابلو عاشورا خود را ماندگار کرد، هنر خود را به‌کار گیرید تا ضمن انتقال فلسفه و روایت حادثه عاشورا، محبوب خدا و مردم باشید.
وی تداوم کار هنری در مورد عاشورا و کربلای ایران را مودت به پیغمبر اسلام(ص) دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان با انجام کار و خلاقیت هنری در زمینه نقاشی، خط و ... ادای دین و تکلیف می‌کنند و بدون هرگونه مزد و چشمداشتی، اخلاص و دوستی خود را به ائمه‌اطهار(ع) نشان می‌دهند و مزد رسالت پیغمبر(ص) هم مودت است.
امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه در بین هنرها، شعر حرف اول را می‌زند، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) از اشعار حماسی استفاده کرده و مقام معظم رهبری نیز سفارش به استفاده از این اشعار کرده‌اند.
وی یادآور شد: کار شهدا انسان‌سازی است بنابراین انتظار ما از هنرمندان این است که با نگاه اسلامی، دوران جاهلیت مدرن را با جاهلیت صدر اسلام گره بزنند و قدر هنر را بدانند و در مسیر صحیح و درست از آن استفاده کنند.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز گزارشی از عملکرد کانون بسیج هنرمندان ارائه کرد و گفت: در بسیج هنرمندان ملایر تعداد هزار نفر را ثبت‌نام و سازماندهی کرده‌ایم.
محسن احمدوند افزود: کانون بسیج هنرمندان ملایر در سه سال متوالی حائز رتبه اول استان شده است و در برگزاری و شرکت دادن هنرمندان در جشنواره‌ها، برگزاری فعالیت‌های متنوع در هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب، برگزاری عصر شعر، شرکت در راهپیمایی‌ها و ... فعالیت گسترده‌ای دارد.
وی بیان کرد: زبان هنر بهترین زبان برای تأثیرگذاری و انتقال ارزش‌ها است و امروز باید هنر به کمک انقلاب بیاید و در زبان هنر نیز باید تولی و تبری دیده شود.
captcha