جامعه جهانی به داد مقدسات فلسطین برسد
کد خبر: 3648566
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

جامعه جهانی به داد مقدسات فلسطین برسد

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در پی حملات اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه مقدسات فلسطین، از جامعه جهانی خواست تحرکی فوری برای توقف سیاست‌های اسرائیل علیه مقدسات به‌ویژه مسجدالاقصی انجام دهد.

ضرورت تحرک جامعه جهانی برای توقف سیاست‌های اسرائیل
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری«islamicnews.org»؛ «شیخ یوسف ادعیس»، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، دیروز(10 مهرماه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر گذشته، 110 بار اقدام به هتک حرمت مقدسات اسلامی فلسطین کرد که شامل یورش روزانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، بازداشت نمازگزاران، ادامه حفاری‌ها و هتک حرمت گورستان‌ها می‌شود.

در این بیانیه آمده: مسجد ابراهیمی شهر «الخلیل» نیز با این سیاست‌های اسرائیلی همچون یهودی‌سازی، منع اقامه اذان و بسته‌شدن درب‌های این مسجد مواجه بوده به طوری که در ماه گذشته 4 روز به طور کامل بسته شد. 

ادعیس با اشاره  به تلاش رژیم صهیونیستی برای تحقق سیاست‌های وهمی و کورکورانه خود مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی گفت: اسرائیل با این اقدامات می‌خواهد این پیام را بدهد که مسلمانان و عرب‌ها حق حاکمیتی بر مسجد الاقصی ندارند و در تلاش برای اجرای نسخه مشابه مسجدالاقصی در حرم ابراهیمی الخلیل است.

وزیر اوقاف فلسطین در این بیانیه یادآور شد: حمله نظامیان صهیونیست به یکی از نگهبانان مسجدالاقصی و تخریب دیوار و پروژه گودبردای در مقبرة «شهداء» که در مجاورت مسجدالاقصی و مقبره تاریخی «یوسفیه» قرار دارد از دیگر جنایات اسرائیل در ماه سپتامبر بوده است.

وی تبیین کرد که رژیم اشغالگر قدس همواره در صدد ایجاد محدودیت برای فلسطینی‌ها خصوصا در روزهای جمعه با قراردادن موانع و گیت‌های نظامی در ورودی‌های بخش قدیمی شهر قدس و مسجدالاقصی است.

 وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در این بیانیه تصریح کرد که اماکن مربوط به مسیحیان نیز از تجاوزات و حملات اسرائیلی‌ها در امان نیست و کلیساهای آنان مورد حمله قرار می‌گیرد.

این در حالی است که نهادهای فلسطینی فعال در شهر بیت‌المقدس نیز دیروز از تمامی مسلمانان خواستند با توجه به تشدید طرح‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی در این شهر به ویژه با توجه به نزدیک‌شدن ایام عید یهودی موسوم به عید «عرش» حضور گسترده‌ای در مسجدالاقصی داشته باشند.

شورای اوقاف و امور و مقدسات اسلامی، کمیته عالی اسلامی، مفتی قدس و سرزمین فلسطین، مدیرکل اوقاف قدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست در روزهای عید عرش «سایبان‌بندی»، کرانه باختری را به محاصره کامل خود در می آورند و زمینه را برای تعرض گسترده شهرک‌نشینان یهود به مسجد مبارک الاقصی فراهم می‌سازند/.
captcha