سوزاندن خانه‌ روهینگایی‌ها ادامه دارد
کد خبر: 3649132
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
بی‌اعتمادی به وعده‌های دروغین میانمار؛

سوزاندن خانه‌ روهینگایی‌ها ادامه دارد

گروه بین‌الملل: پناهجویان مسلمان روهینگا در بنگلادش از عدم اطمینان خود به وعده‌های دولت میانمار برای پذیرش آنان در کشورشان می‌گویند؛ چرا که سوزاندن خانه‌‌های آنان ادامه دارد.

انگلیسی/ عدم اطمینان مسلمانان روهینگیا به وعده‌های دروغین میانمار / سوزاندن خانه‌ها ادامه داردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از رویترز؛ بیش از نیم میلیون مسلمان روهینگیا در نتیجه سرکوب شدید نظامیان میانمار در 5 هفته گذشته به کشورهای همسایه از جمله بنگلادش فرار کرده‌اند.

میانمار با انکار پاکسازی قومی مسلمانان، ادعا می‌کند که با تروریست‌ها در جنگ است.

بنگلادش و میانمار روز دوشنبه توافق کردند که مسلمانانی که به عنوان پناهجو در این کشور ثبت‌نام شده‌اند به میانمار بازگردند اما پناهجویان میانماری در اردوگاه‌های بنگلادش هیچ اطمینانی به این گفته‌ها ندارند.

عبدالله یکی از این پناهجویان روهینگیا می‌گوید: همه چیز سوزانده شده است، حتی مردم را هم سوزانده‌اند. کسی مدرکی ندارد که حق ماندن در میانمار را داشته باشد.

رشیده بگم که روز دوشنبه به بنگلادش رسیده، می گوید: نظامیان خانه به خانه می‌آمدند و به بازماندگان هشدار می‌دادند که محل را ترک کنند. آن‌ها مردم را از خانه‌ها بیرون می‌کردند و خانه‌ها را می‌سوزاندند.

ریشه مشکلات مسلمانان روهینگیا، عدم پذیرش آن‌ها از سوی اکثریت بودایی این کشور به رهبری راهبان تندرو است که اجازه اعطای حق شهروندی به این اقلیت مسلمان را نمی‌دهند/.

 

captcha