واکسیناسیون پناهندگان مسلمان روهینگا از سوی دولت بنگلادش
کد خبر: 3990165
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

واکسیناسیون پناهندگان مسلمان روهینگا از سوی دولت بنگلادش

دولت بنگلادش پویشی را برای واکسیناسیون بیش از یک میلیون پناهنده مسلمان روهینگا در برابر ویروس کرونا آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، با توجه به اینکه شیوع این بیماری همه‌گیر، خطر بزرگی برای زندگی بیش از یک‌میلیون پناهنده مسلمان میانماری در بنگلادش است، دولت این کشور پویش وسیعی را برای واکسیناسیون این پناهندگان آغاز کرده است که با استقبال نهادهای دینی مختلف از سراسر جهان از جمله دیدبان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی مواجه شده است.  

سطح شیوع کرونا در سراسر بنگلادش افزایش‌یافته است، به شکلی که در منطقه کوکس بازار که این اردوگاه‌ها در آن قرار دارند، تاکنون حدود 20 هزار  ابتلا و  200 مرگ ناشی از کرونا به ثبت رسیده است. فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر نیز اعلام کرده که میزان شیوع این بیماری در بنگلادش در سطح ملی حدود 30 درصد است.

دیدبان الازهر اعلام کرده است که ضمن قدردانی از تلاش‌های بنگلادش از آغاز بحران روهینگیا قدردانی می‌کند. این کشور از ابتدای بحران کرونا تاکنون از هیچ کمکی برای کاستن از رنج پناهندگان مسلمان روهینگا دریغ نکرده، اگرچه خود با جمعیتی 160 میلیونی در دوره شیوع کرونا با مشکلات فراوانی مواجه بوده است.  

این دیدبان با تأکید بر مسئولیت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر در ارائه واکسن به پناهندگان روهینگیا و دیگر پناهندگان در سراسر جهان، خواستار رسیدگی به وضعیت زندگی پناهندگان در اردوگاه‌های شلوغ و فاقد امکانات اولیه شده است.

انتهای پیام
captcha