خطبه‌های زینب كبری(س)، آغاز ثمر دادن شهادت امام حسین(ع) بود/ ذات آمریكا، جنگ با مظلومان است
کد خبر: 3649729
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
آیت‌الله ایمانی:

خطبه‌های زینب كبری(س)، آغاز ثمر دادن شهادت امام حسین(ع) بود/ ذات آمریكا، جنگ با مظلومان است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینكه این ایام مصادف با دوران اسارت اهل بیت(ع) در كوفه و حركت به سمت شام است، خطبه‌های حضرت زینب(س) را در این دوران آغاز ثمر دادن شهادت امام حسین(ع) دانست كه توانست از این فرصت حداكثر استفاده را ببرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 14 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری اینكه ایام متعلق به دوران اسارت اهل بیت پیامبر(ص) در کوفه و به دنبال آن حرکت به سمت شام است، گفت: یکی از اشتباهات عمده حکومت بنی امیه و حکومت یزید بعد از شهادت امام حسین(ع) به اسارت گرفتن اهل بیت پیامبر(ص) بود.

وی افزود:‌ یزید می‌خواست با این کار قدرت خود را کامل‌تر به نمایش بگذارد غافل از اینکه جنگ نرمی که او برای پوشش خطایش آغاز کرده بود با مبارزه مبارزانی همچون زینب(س)، ام کلثوم(س)، سکینه(س) و امام زین‌العابدین(ع) روبه‌رو می‌شود. آن چنان سخنان زینب(س) و اهل بیت(ع) در کوفه نقش ایفا کرد که مخاطب این سخنان هم مردم بودند که ابن زیاد هیچ راهی برای نگه‌داری آنان در کوفه نیافت و مجبور شد آنان را به شام بفرستد.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه مسیر كاروان اهل بیت(ع) و ورودشان به شام و خطبه شان در خانه یزید در مقابل سران و بزرگان قوم، تمام برنامه‌های طراحی شده یزید را خنثی کرد، گفت:‌ زینب کبری(س) در این حرکت عظیم و بزرگ به سرفصل بسیاری از مسائل اساسی اشاره كرده و در این خطبه کوتاه مسائل اعتقادی را به شکل صحیح مطرح کردند.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه آنان می‌خواستند شهادت را یک جبر مطرح و یک ذلت مطرح كنند، زینب(س) پاسخ آن را گفت، گفت:‌ در مسئله اعتقادی، در تاریخ بنی امیه قبل از اسلام و بعد از اسلام تا روز شهادت امام حسین(ع)، زینب(س) در همان چند جمله به رشته تحریر سخن درآورد و بازگو كرده و با کلمات، گذشته تاریخ بنی امیه را بازگو كرد.
وی گفت: زینب کبری(س) در این سخنرانی کوتاه آینده تاریک حکومت بنی امیه را بازگو کرد و بیان کرد که چه آینده تاریکی در انتظار آنان است و به اصطلاح، آخرین میخ را بر تابوت شکسته حکومت معاویه و یزید زینب کبری وارد كرد. حقایق پشت پرده‌ای که 40 سال معاویه آن را مخفی نگه داشته بود و بر اساس آن یزید توانسته بود عناصری چون شریح قاضی و امثال ذالک را به فتوا دادن به ریخته شدن خون امام حسین وادار کند، آن مسائل پشت پرده را افشا کرد.
آیت‌الله ایمانی یادآور شد:‌ این حرکت زینب کبری(س) در همین خطبه آن چنان شد که بنی امیه گناه را به گردن همدیگر انداختند و وسیله بازگرداندن اهل بیت(ع) را با عزت به سوی مدینه فراهم ساختند و این نشان می‌دهد ثمره ایستادگی و مقاوت، یکی پس از دیگری آشکار می‌شود و آغاز ثمر دادن شهادت امام حسین(ع) بود و زینب(س) از این فرصت حداکثر استفاده و بهره را بردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز رسانه‌ها به سخنان ترامپ آب و تاب زیادی می‌دهند و بعضی از افراد در مكان‌های مختلف در سخنرانی‌ها به‌عنوان یک نکته بسیار مهم و شکننده از آن یاد می‌کنند که بله انتظار بکشیم آقای ترامپ در تاریخ فلان نظر مبارک خودشان را درباره برجام اعلام دارند! نظر آمریکا درباره برجام از قبل مشخص بوده است. اوباما هم اگر تا به امروز سر کار بود همان نظری که ترامپ امروز بیان می‌کند با لعاب کاری و با فضای تلطیف شده‌ای آن را اعلام می كرد.
وی با تأكید بر اینكه اساس ذات آمریکا جنگ با ملت‌های مظلوم جهان و بردن منافع آنان و استثمار آن‌هاست، گفت:‌ در کشور ما هم از سال 32 تا به امروز آمریکا کار خودش را دارد انجام می‌دهد و دنبال منافع خودش است. اگر مذاکره و برجام را آورد به‌خاطر این بود که بتوانند در پرتو آن نفوذ داشته باشد و حالا که می‌بیند آن نفوذ به آن شکل عملیاتی نشده به شکل دیگری عمل می‌کند. او می‌گوید من در دنیا دنبال منفعت می‌گردم و هر جا منفعتم باشد هستم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه این دفعه اول عهدشكنی آمریكا نیست و در همه قراردادها عهد شکنی کرده و عهد شکن بوده است، گفت: بعضی‌ها می‌گویند برویم در موشک و حقوق بشر مذاکره کنیم و تاکتیکی با آمریکا کنار بیاییم! با کی و با چه کسی؟ با چه برنامه‌ای؟ با فردی که نمی‌خواهد سر به تن ما باشد بنشینیم مذاکره کنیم!؟ چند بار می‌توانیم اشتباه کنیم؟ کلاهی که در قرارداد الجزایر و افغانستان سرمان گذشت بسمان نیست؟ اینجا هم در برجام و بعد از برجام هم اگر بخواهیم دنباله رو آن باشیم مشکلاتی ایجاد می‌کند. از ابتدا باید عطایش را به لقایش بخشید.

امام جمعه شیراز تأكید كرد: ‌آمریکا دشمن است و با نظام جمهوری اسلامی و اسلام دشمن است و این دشمنی هیچ وقت از بین نمی‌رود، مگر اینکه اسلام از بین برود و ما حاضر نیستیم اجازه دهیم اسلام از جامعه‌مان حذف شود.
وی گفت:‌ آمریکا حتی برای حفظ منافع طرفداران خودش، حاضر است بزرگترین ضربه‌ها را به ملتش وارد کند، وقتی سلاح آزاد باشد و در دست مردم باشد یک نفر با برنامه‌ریزی حساب شده می‌آید و در یک کنسرت 60 نفر را می‌کشد و بیش از 400 نفر را زخمی می‌کند و بعد به ترامپ می‌گویند معامله اسلحه را تحریم کن، می‌گوید بعداً درباره آن صحبت می‌کنیم. نمی‌تواند اظهار نظر کند چون برایش امکان ندارد. آن‌هایی که او را سر کار آورده‌اند برای همین آورده‌اند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: کسی که حاضر نیست از منافعش دست بردارد و ملت خودش کشته می‌شود و مانعی برای او نیست، چنین حکومتی چگونه می‌خواهد به کشور دیگری مانند یمن و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان ترحم داشته باشد؟
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته ناجا اشاره كرد و گفت: نیروی انتظامی، یک نیرویی است با کارهای متعدد و مسئولیت‌های فراوان در بین نیروها و مسئولیت نیروی انتظامی گسترده و فراوان و متعدد است و جز با کمک و همراهی و حمایت مردم، انجام آن مسئولیت‌ها امکان‌پذیر نیست. نیاز است که مردم در کنار نیروی انتظامی باشند و طبیعتاً نیروی انتظامی هم با حفظ کرامت مردم و با حفظ شخصیت و حرمت مردم، در کنار مردم است.
وی اظهار كرد: نیروی انتظامی مجموعه‌ای است که ولیده انقلاب است یعنی نیروی انتظامی در انقلاب به‌وجود آمده و در انقلاب ایجاد شده و انتظار است هم طراز انقلاب اسلامی عملکرد در همه عرصه‌ها داشته باشد و پا به پای نیروهایی که زاییده انقلاب هستند این عزیزان هم مسئولیت خود را انجام دهند. طبیعتا عده‌ای حضور اینان را بر نمی‌تابند و نمی‌خواهند حضور نیروی انتظامی در جامعه قوی باشد.
آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود به شایعه‌پراكنی‌ها درباره رئیس قوه قضائیه اشاره كرد و گفت: اخیراً سایتی که وابسته به خارج است و عده‌ای ورشکسته سیاسی و اخلاقی و زندانیان فتنه، دور هم جمع شده‌اند، سایتی با اهداف خاصی طراحی کرده‌اند و بیش از یک سال از این تأسیس می‌گذرد و هدفشن هم شکستن حریم‌ها و حرمت‌های شخصیت‌های دست اول نظام است و این‌ها با دروغ محض و بزرگ آمده‌اند به رئیس قوه قضائیه حمله ور شده‌اند. چرا؟ چون رئیس قوه با صلابت و قاطعیت مقابل مفسدین ایستاده است، مقابل حقوق‌های آنچنانی ایستاده، مقابل کسانی که در جاهای خاصی قرار گرفته‌اند و فساد داشته‌اند ایستاده و باید دشمن این را تلافی کند!

وی گفت: دشمن می‌گوید دختر رئیس قوه قضائیه در ردیف جاسوس‌ها بوده است! به که می‌گوید؟ به کسی که پدربزرگ پدرش یکی از مراجع بزرگوار تقلید است. می‌خواهند از اینجا مرجعیت را بزنند. پدر رئیس قوه از مراجع بزرگ بوده است، قداست آن‌ها را هم می‌خواهند بشکند و قدرت رئیس قوه را بشکند! آن هم برای خانمی که خانه‌دار است و در خانه پدر نیست و در خانه شوهرش است و از مسائل سیاسی دور است و خانم متدینی است. انسان واقعاً تعجب می‌کند که خانواده‌ای که حتی حرم رفتنشان در ساعتی بوده که خلوت‌ترین ساعت باشد و بعد این‌ها با جرأت به خودشان این اجازه را می‌دهند که این درو‌غ‌ها را بیان کنند.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه وزیر محترم اطلاعات این مسئله را تکذیب و اعلام كرد كه این دروغ است، گفت:‌ نباید جوان‌ها و مردان و زنان ما تحت تاثیر شایعات این سایت‌ها که می‌گویند هر چه دروغ بزرگتر باشد باور کردنش آسان‌تر است قرار بگیرند. این احتیاج به هوشیاری و دقت نظر دارد. احتیاج دارد خانواده‌ها را ارزیابی کنید و وضع موجود افراد را بررسی کنید و بعد سخنی را که گفته می‌شود باور کنید.

امام جمعه شیراز با تصریح اینكه همین سایت و دیگران هر از چندی مسئله تطهیر سران فتنه را کلید می‌زنند، گفت: این مسئله فتنه چیزی نیست که به سادگی در نظام جمهوری اسلامی از بین برود و ضربه‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران از فتنه سال 88 خورده به سادگی قابل التیام نیست؛ چرا بعضی‌ها اینقدر ساده‌اندیش هستند و به سادگی تحت تاثیر این قضایا قرار می‌گیرند؟

captcha