جلسه قرآن برگزار می‌شود اما چهره شهر قرآنی نیست
کد خبر: 3651709
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

جلسه قرآن برگزار می‌شود اما چهره شهر قرآنی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه کرج با انتقاد از کم‌رنگ شدن قرآن و آموزه‌های دینی در جامعه، گفت: جلسات قرآنی برگزار می‌شود، تصمیم‌ها گرفته می‌شود اما با همه این اقدامات متاسفانه چهره شهر قرآنی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در چهارمین نشست نمایندگان شورای قرآنی استان‌های کشور که 19 مهرماه در مجتمع باغ عرفان بنیاد شهید و امور ایثارگران واقع در جاده چالوس کرج برگزار شد با اشاره به ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار کرد: حسین(ع) مظهر فضائل انسانی است. جایگاه ویژه‌ای که این شخصیت الهی دارد و تنوع آثار وجودی ایشان برای همگان مشخص است.
وی افزود: وقتی به زندگی سالار شهیدان نگاه می کنیم در هر مرحله از زندگی این شخصیت بزرگوار مجموعه‌ای از فضائل را می‌بینیم که هرکس با هر دیدگاهی از آن بهره‌مند می‌شود. 
این مسئول بیان کرد: توجه ویژه حسین(ع) به قرآن، دعا و نماز از مهم‌ترین ویژگی‌های این امام بزرگوار است، مجموعه بیانات حسین(ع) درباره آیات قرآن یک جلد کتاب مستقل است که توجه به این مهم بیانگر آن است که مسئولان یک جامعه قرآنی باید در هر شرایطی توجه به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی را در اولویت کار قرار دهند.
حسینی همدانی تاکید کرد: فعالیت در حوزه قرآن باید دقیق و هدفمند باشد چرا که کارهای پراکنده به ضرر قرآن و جامعه‌ای خواهد بود که می‌خواهند از قرآن بهره‌مند شوند.
امام جمعه کرج در ادامه با انتقاد از کم‌رنگ شدن قرآن و آموزه‌های دینی در جامعه، گفت: جلسات قرآنی برگزار می‌شود، تصمیم‌ها گرفته می‌شود اما با همه این اقدامات متاسفانه چهره شهر قرآنی نیست، چرا نهادها بر اساس وظیفه به قرآن عمل نمی‌کنند؟ آیا قابل تصور است که مدیران یک جامعه قرآنی بتوانند حقوق نجومی بگیرند؟ مسئولان ارشد نظام به صراحت دروغ بگویند، وعده کذب دهند و در مقام عمل برخلاف وعده‌های خود عمل کنند؟
وی بیان کرد: این تناقض‌ها نشان می‌دهد که کار در حوزه قرآن بسیار کم‌رنگ است لذا باید روش‌های ترویج قرآن را در جامعه تغییر دهیم.
حسینی همدانی ادامه داد: وضعیت تشکیل جلسات قرآنی و تصویب مصوبات همچنان پابرجاست و با قوت به کار خود ادامه می‌دهد اما چرا تغییری در وضعیت قرآنی جامعه رخ نمی دهد؟ این امر نشان‌دهنده آن است که باید روش‌ها را تغییر دهیم. باید فکر کنیم که چطور می‌توان قرآن را در جامعه به طور عملی جاری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اولین قدم برای جاری کردن قرآن در جامعه انتخاب مدیران قرآنی است. تا مدیران کشور مدیر قرآنی نباشند کشور قرآنی نمی‌شود، متاسفانه بعضی از مسئولان به خاطر جایگاه حقوقی در شوراها و جلسات قرآنی شرکت می‌کنند اما تفکر قرآنی ندارند.
این مسئول ابراز کرد: این شورا از نظر برنامه‌ریزی و محتوا چیزی کم ندارد اما چرا روز به روز جامعه از قرآن فاصله می‌گیرد؟ باید به این موضوع فکر کنیم و جلسات را به سمت عملی کردن آموزه‌های قرانی در جامعه پیش ببریم.
captcha