آغاز عملیات عمرانی مرکز فرهنگی ـ قرآنی «بقعه سیدباقر» در زابل
کد خبر: 3652367
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

آغاز عملیات عمرانی مرکز فرهنگی ـ قرآنی «بقعه سیدباقر» در زابل

گروه فرهنگی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، عملیات عمرانی جهت راه‌اندازی مرکز فرهنگی ـ قرآنی بقعه سیدباقر(ع) زابل از امروز در این شهرستان آغاز شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل بامری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی،عملیات عمرانی جهت راه‌اندازی مرکز فرهنگی قرآنی بقعه سید باقر(ع) زابل از امروز در این شهرستان آغاز شد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز فرهنگی قرآنی، این امکان فراهم می‌شود تا مؤسسات قرآنی بتوانند از فضای ایجاد شده، برای اجرای برنامه‌های قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده کنند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه زابل بیان کرد: تشكيل جبهه فرهنگی در بقاع متبركه باعث می‌شود تا نيروهايی كه در اين اماكن مقدس به صورت مردمی فعاليت می‌كنند همديگر را پيدا كرده و با هم‌افزايی در مباحث فرهنگی، خدمات بیشتر و بهتری ارائه شود.
وی افزود: تشكيل، تجهيز و راه اندازی مراكز فرهنگی و قرآنی هزینه‌بر است و نیاز به مشارکت و یاری خیران استان داریم؛ لذا از خیران نیک‌اندیش استان می‌خواهیم تا اداره اوقاف را در این خصوص یاری کنند.
بامری اظهار کرد: با مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، به‌دنبال آن هستیم تا ان‌شاء‌الله در جوار تمامی بقاع متبرکه منطقه سیستان، مراکز فرهنگی قرآن احداث شود.
captcha