شیراز میزبان مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران می‌شود/ حضور قرآنیان 25 كشور اسلامی
کد خبر: 3653849
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

شیراز میزبان مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران می‌شود/ حضور قرآنیان 25 كشور اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان استان فارس از برگزاری مسابقات سراسری قرآن جوانان، ورزشکاران و كاركنان وزارت ورزش و جوانان در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی رضایی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌كل ورزش و جوانان استان فارس امروز، 25 مهرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری مسابقات سراسری قرآن جوانان، ورزشكاران و كاركنان وزارت ورزش و جوانان در شیراز خبر داد و گفت: برای نخستین بار شیراز میزبان كشوری قرآن وزارت ورزش و جوانان می‌شود.

وی با بیان اینكه مسابقات قرآنی یكی از مهمترین و شاخص‌ترین برنامه‌های تدوین شده در قالب رویداد شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام است، افزود: این مسابقات در بخش‌های حفظ و ترتیل و تحقیق و با حضور جوانان،‌ ورزشكاران و كاركنان وزارت ورزش و جوانان در 2 گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

رضایی محل برگزاری مسابقات قرآنی را سالن‌های اداره‌كل حوزه هنری استان فارس واقع در شیراز خیابان شهید فراشبندی اعلام كرد و گفت: این مسابقات در بخش‌های حفظ 3 جزء، حفظ 10 جزء، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: در این دوره از مسابقات قرآنی بیش از 700 نفر از سراسر كشور شركت خواهند داشت كه غالب شركت كنندگان را ورزشكاران قرآنی تشكیل می‌دهند.

معاون جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان فارس، ترویج فرهنگ قرآنی در ورزش، مهم‌ترین هدف از برگزاری این مسابقات دانست و گفت: همزمان با این مسابقات و طی روزهای پنجم تا دهم آبان‌ماه محفل و نشست قرآنی جوانان جهان اسلام با حضور حداقل 25 قرآن‌پژوه، حافظ و قاری بین‌المللی قرآنی از 25 كشور اسلامی جهان در شیراز برگزار می‌شود.

معاون اداره‌كل ورزش و جوانان فارس گفت: محفل و نشست قرآنی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سالن‌ها همایش‌های حوزه‌ی هنری استان فارس برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست خبری از پوستر مسابقات و محفل و نشست قرآنی شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام رونمایی شد.

captcha