تغییر مكان موكب احمدبن موسی(ع) در كربلا/ بهره‌مندی 81 هزار زائر از خدمات موكب در سال گذشته
کد خبر: 3655436
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
راستی خبر داد:

تغییر مكان موكب احمدبن موسی(ع) در كربلا/ بهره‌مندی 81 هزار زائر از خدمات موكب در سال گذشته

گروه اجتماعی: معاون اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) از تغییر مكان این موكب در سال جاری در كربلای معلی خبر داد و گفت: فاصله محل برپایی موكب احمدبن موسی(ع) با حرم مطهر امام حسین(ع)، 17 دقیقه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مسعود راستی، معاون اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) امروز، 30 مهرماه از تغییر مكان این موكب در سال جاری خبر داد و گفت: امسال محل موكب نسبت به سال گذشته تغییر پیدا كرده است.

وی با بیان اینكه امسال موكب احمدبن موسی(ع) در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع برپا خواهد شد، افزود: فاصله محل برپایی موكب احمدبن موسی(ع) با حرم مطهر امام حسین(ع)، 17 دقیقه است.

راستی با تصریح اینكه هم‌اكنون 43 نفر از خادمان موكب در كربلای معلی مشغول به فعالیت هستند، گفت: امسال سومین سال برپایی موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی است.

معاون اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) همچنین از تشكیل 11 كمیته برای ارائه خدمات موكب خبر داد و افزود: كمیته‌های اطلاع‌رسانی، فرهنگی، پشتیبانی، ایمنی، امنیت و حفاظت، خواهران، بهداشت و درمان، نیروی انسانی، خواهران و گمشدگان ذیل این موكب تشكیل شده و مشغول به فعالیت هستند.

وی این نكته را یادآور شد كه تمامی خدمات ارائه شده در ایام اربعین حسینی در موكب احمدبن موسی(ع) به صورت رایگان ارائه می‌شود كه از جمله آن می‌توان به اسكان، توزیع 3 وعده غذای رایگان و غیره اشاره كرد.

راستی با بیان اینكه در سال گذشته به 81 هزار نفر از زائران اربعین حسینی در موكب احمدبن موسی(ع) خدمات ارائه دادیم، گفت: خدمات ما در بخش‌های مختلف رفاهی و فرهنگی نظیر برپایی نمازهای جماعت، برپایی مراسم‌های قرائت زیارت‌ها، سخنرانی مذهبی، مداحی و همچنین ختم روزانه قرآن ارائه می‌شود.

معاون اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) با یادآوری سایر خدمات ارائه شده در این موكب گفت: برپایی پیرایشگاه‌، خیاطی، درمانگاه و ویزیت و درمان رایگان بیماران، كفاشی، لباسشویی، خطاطی بر روی كوله پشتی و غیره از دیگر خدماتی است كه در موكب احمدبن موسی(ع) ارائه شده و می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری اینكه تمام هزینه‌های موكب از طریق نذورات مردمی تأمین می‌شود، از عموم خیران و نیكوكاران و عاشقان امام حسین(ع) جهت مشاركت در این كار خیر دعوت به عمل آورد و گفت: عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌تواند از طریق واریز نذورات نقدی خود به شماره حساب 25474355555551 به نام موكب احمدبن موسی(ع) و یا به كارت شماره 6273811075753969 و یا از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری كد #4040*763* ما را در این كار خیر یاری رسانند.

captcha