تفرقه‌افکنی در ایران خریدار ندارد
کد خبر: 3655619
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

تفرقه‌افکنی در ایران خریدار ندارد

گروه سیاسی: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج با بیان اینکه دشمن قصد دارد جنگ بین شیعه و سنی راه بیندازد گفت: این تفرقه‌افکنی در ایران خریدار ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج، 30مهرماه با حضور در جمع پایوران سپاه امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه خداوند عالم جهان را بر اساس محبت خلق کرده است اظهارکرد: هدایت، تربیت، بهشت، کیفر، جهاد، جهنم و همه عالم شالوده آن بر اساس محبت بنا نهاده شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ قرآن فرهنگی است که سر تا سر آن محبت و عشق و علاقه‌ای است که باید در عالم حاکم شود افزود: رابطه بین انسان  و خدا، خدا و انسان، مردم با یکدیگر بر اساس محبت برنامه‌ریزی شده است .
تویسرکانی گفت: آن چیزی که ما باید در زندگی به عنوان ریل اصلی زندگی انتخاب کنیم محبت است، اگر از این ریل خارج شویم بر خلاف سنن الهی و قانون خدا حرکت کنیم به هدف نیز نمی‌رسیم.
این مسئول تصریح کرد: آن چیزی که محبت را از بین می‌برد و خشونت، بغض و دشمنی را حاکم می‌کند را باید از زندگی شخصی، سیاسی و خانوادگی خود دور کنیم .
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج با بیان اینکه تمام تلاش شیطان از بین بردن محبت در جامعه است یادآورشد: شیطان می‌خواهد به جای محبت؛ ترس، وحشت، فقر و اختلاف را حاکم کند.
وی گفت: هر گاه بین دو نفر در یک جامعه همدلی و محبت حاکم باشد دشمن اصلی آن شیطان است و به هر قیمتی می‌خواهد افرادی که با عشق و مودت زندگی خود را شروع کرده‌اند ، سعی می‌کند با شک، سو ظن  و ... میانه آن‌ها را بر هم زند و به مرور زمان دیده می‌شود با طلاق و جدایی کار آن‌ها به پایان می‌رسد.
تویسرکانی ابرازکرد:ما باید پاسدار محبت، همدلی، وفاداری  بین یکدیگر باشیم و در مقابل مواردی که می‌خواهند این همدلی، وحدت و انسجام را از ما بگیرد مبارزه کنیم.
این مسئول با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند غضب خدا بیشتر از رحمت خداوند است تصریح کرد: این بیان اشتباه است ، در حالی که رحمت خدا "پیش‌تر" از غضب خداوند است، یعنی  همه عالم را رحمت خداوند  فرا گرفته است، اگر جایی غضب وجود دارد به مثال تیغ جراحی در دست طبیب است .
وی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل در جامعه ما این است که تلاش گسترده‌ای صورت می‌گیرد تا دل‌ها را از یکدیگر جدا کنند و ما به عنوان پاسداران انقلاب باید تلاش کنیم دل‌ها را به هم نزدیک کنیم .
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج اظهارکرد: در مسائل سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی، خانوادگی  این جدایی دل‌ها از یکدیگر متاسفانه رو به افزایش است .
وی در ادامه با بیان اینکه در تاثیرگذاری و موفق بودن سپاه در ماموریت‌های خود دوست و دشمن نظر موافق دارند گفت: مهم‌ترین عامل موفقیت محبوبیت آن در بین مردم بوده است.
تویسرکانی بیان کرد: در اوایل جوانی افرادی که جذب سپاه می‌شدند به دلیل محبوبیت و عشق در بین مردم بود .
وی تصریح کرد: در حوادث اخیر که ترامپ قصد داشت سپاه را در ردیف مقام‌های تروریستی قرار دهد، با تهدید سردار جعفری، ترامپ از مواضع خود بر علیه سپاه و برجام عقب‌نشینی کرد و سخنان رئیس جمهور آمریکا در میان مردم خریدار پیدا نکرد.
این مسئول با بیان اینکه اروپایی‌ها در شیطنت دست آمریکایی‌ها را از پشت بسته‌اند، گفت: ما نباید فریب کسانی را بخوریم که از برجام حمایت کرده‌اند، مکر اروپاییان خیلی بیشتر از مکر آمریکایی‌ها است و تجربه این را ثابت کرده است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا را اروپاییان درست کرده‌اند افزود: مقر شبکه صهیونیسم جهانی که دولت‌ها را معین می‌کنند و جهان را بر اساس یک نگاه شیطانی  اداره می‌کنند در انگلستان قرار دارد.
تویسرکانی  با بیان اینکه در مقابل یاوه‌گویی ترامپ، رئیس جمهور ایران بسیار خوب سخنرانی کرد تصریح کرد: در مقابل جمله آقای روحانی که" سپاه در قلب مردم قرار دارد"، فریادهای ضد انقلاب بلند شد.
وی گفت: این افتخار ماست که محبوب‌ترین شخصیت در کل جهان یک پاسداربه نام " قاسم سلیمانی" است که هم شیعه، سنی ، با حجاب، بی‌حجاب همه او را دوست دارند و محبوب است و این یک نماد و برند است،  چون این ایثار و جان‌فشانی را همه مردم لمس کرده‌اند و دشمن می‌خواهد امروز  سپاه را در مقابل کردها قرار دهند.
تویسرکانی  تصریح کرد: سایت‌های کثیف ضد انقلاب می‌گویند؛ حشد الشعبی برای سپاه است و سپاه به کرکوک حمله و اقلیم کردستان حمله کرد در حالی  که اصلا به این شکل نیست، سپاه نهادی مردمی است و برای خدمت به اسلام تاسیس شده است، ما به هیچ عنوان با مردم رو به رو نمی‌شویم.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج اضافه کرد: در سنندج صد در صد مردم سنی هستند و اگر شیعه‌ای در این شهر وجود داشته باشد مهاجر است، خود مردم سنندج سنی هستند ولی در ولایت‌مداری و عشق به مقام معظم رهبری شاید از همه شهرها  عشق آن‌ها بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه دشمن قصد داشت جنگ شیعه و سنی راه بیندازد گفت: این تفرقه‌افکنی در ایران خریدار پیدا نکرد.
این مسئول گفت: دشمن می‌خواهد ذهن‌های ما را  نسبت به سنی‌ها خراب کند در صورتی که این کار در ایران شکست خورده است، سنی‌ها در داخل ایران زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه  ما ضد هیچ کدام از دین‌های الهی نیستیم  یادآور شد: سپاه ضد ظالم است، و فرقی ندارد هر کجای این دنیا با هر دین و مسلکی باشد.
تویسرکانی با بیان اینکه  ما جنگ فرقه‌ای را نمی‌پذیریم تصریح کرد: این مقدار که سپاه در زمان صدام و پس از صدام به کردستان عراق خدمت کرده است هیچ نهادی به کردستان عراق خدمت نکرده است.
وی با بیان اینکه سپاه مدافع مردم کردستان بوده است گفت: برای سپاه فرقی میان کردستان عراق و کردستان ایران وجود نداد، ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و مرز جغرافیایی نداریم.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج یادآور شد: رسالت ما این است که هر کجا مظلومی باشد برویم و از آن‌ها دفاع کنیم و این رویکرد را تا ظهور منجی عالم بشریت از دست نخواهیم داد.
وی گفت: سپاه با وحدت و نفوذ کلمه در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کرده است، سپاه مظهر قدرت بر علیه دشمنان و مظهر اقتدار میان مردم است .
تویسرکانی با بیان اینکه سپاه باید مرکز دفاع از مظلومین باشد تصریح کرد: باید کاری کرد که در هر شهری وقتی به فردی ظلم می‌شود او به سپاه مراجعه کند تا مشکل خود را حل کند.
وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به سپاه که "شما سازمان نیستید و یک نهاد انقلابی هستید" تاکید کرد: تفاوت‌های زیادی میان یک نهاد انقلابی و یک سازمان وجود دارد.

captcha