کتابخانه‌های عمومی یزد در شاخص‌های کتابخانه‌ای رشد چشمگیری دارد
کد خبر: 3658088
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

کتابخانه‌های عمومی یزد در شاخص‌های کتابخانه‌ای رشد چشمگیری دارد

گروه معارف: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: یزد در همه شاخص‌های نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ای «سپهر» رشد چشمگیری داشته و جزو شهرستان‌های اول تا سوم استان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد 7 آبان ماه در جلسه مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد
با تبریک تداوم صدرنشینی یزدی‌ها در قبولی کنکور سراسری، این موفقیت را حاصل تلاش همه دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی و کتابداران خدوم استان نیز با فراهم کردن محیطی امن و آرام برای مطالعه، نقش مؤثری در این موفقیت بزرگ داشته و دارند.
وی ایجاد پویایی و شادابی در کتابخانه‌های استان طی سه سال گذشته را مهم‌ترین فعالیت اداره کل کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: تلاش ما این بوده است که فضایی شاداب، امن و دلپذیر را برای اعضا و مراجعان کتابخانه‌های عمومی فراهم کنیم که در این راستا چندین کتابخانه در سطح استان بهسازی و بخش‌های کودک همه کتابخانه‌ها در این مدت شاداب‌سازی شده‌اند.
دوست فاطمی ها به رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای در شهرستان یزد طی سه سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: این شهرستان در همه شاخص‌های نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ای «سپهر» رشد چشمگیری داشته و جزو شهرستان‌های اول تا سوم استان است.
مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد نیز در این جلسه، بر همراهی شهرداری با کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و گفت: بنده و همکارانم به هیچ عنوان خود را از مجموعه کتابخانه‌های عمومی جدا نمی‌بینیم، چراکه موفقیت و افتخارآفرینی هریک از بخش‌های شهر، برای همه اجزای شهر مایه افتخار است.
وی تصریح کرد: همراهی با کتابخانه‌ها در خصوص پرداخت به موقع و کامل نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ را وظیفه خود می‌دانیم و تلاش خواهیم کرد در دیگر بخش‌ها نیز یاری‌گر کتابخانه‌ها باشیم.
محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز با توجه به تغییر در ترکیب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرها، به بیان برخی قوانین این انجمن‌ها و معرفی اعضای جدید پرداخت و گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی اداره متبوع خود در در دو سال گذشته ارائه کرد.
captcha