خدمات‌رسانی موکب‌ها همراه با توجه به مسائل فرهنگی باشد
کد خبر: 3658342
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

خدمات‌رسانی موکب‌ها همراه با توجه به مسائل فرهنگی باشد

گروه فرهنگی: فرماندار ملایر گفت: خدمات‌رسانی موکب‌ها تنها نباید محدود به اسکان و پذیرایی باشد بلکه باید به مسائل فرهنگی چون تبیین آداب زیارت و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان ملایر نیز پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از همدان، عبدالعظیم رضایی فرماندار ملایر، امروز دوشنبه 8 آبان در جلسه ستاد اربعین، به فعالیت‌های خود‌جوش و اعتقادی و همچنین هماهنگی و مشارکت هیئتهای مذهبی و مردم ملایر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مجری طرح برپایی موکب‌ها درسطح کشور، وزارت کشور است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نواقص، کمبودها و اشکالاتی که در موکب‌های سال گذشته وجود داشت برطرف خواهد شد؛ در همین راستا در ملایر نیز جلسات مربوط به ستاد اربعین تشکیل و کمیته‌ها شکل گرفتند.
وی با بیان اینکه امسال موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) در محل ورودی بهشت هاجر برپا شده و از چهارشنبه 10 آبان ماه رسماً کارخود را آغاز می ‌کند، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در خصوص اسکان، خدمات دهی و سرویس دهی به زائران در تغییرات جوی و حوادث غیرمترقبه آمادگی همه جانبه وجود داشته باشد.
فرماندار ملایر گفت: در تلاش هستیم این موکب را برای خدمات رسانی به موقع و خارج از برنامه آماده کنیم، مردم و عاشقان امام حسین(ع) و جمعی از خیرین با خلوص نیت برای انجام این حرکت اعتقادی قدم پیش گذاشته‌اند.
رضایی بر لزوم تأمین امنیت زائران، حفاظت از جاده‌ها و ورودی‌های شهر، تأکیدکرد و گفت: در این زمینه باید به مباحث سخت افزاری و نرم افزاری توجه ویژه‌ای شود و شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر جهت ارائه خدمات به زائران در زمان بروز سوانح، حوادث اورژانسی آمادگی کامل داشته باشند.
فرماندار ملایر تصریح کرد: خدمات رسانی موکب‌ها فقط نباید محدود به اسکان و پذیرایی باشد بلکه باید به مسائل فرهنگی چون تبیین آداب زیارت و معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان ملایر نیز پرداخته شود که در این راستا نقش شهرداری‌ها بسیار پررنگ است و قادر هستند با نصب بنر و تهیه بسته‌های فرهنگی این امر را محقق سازند.
رضایی با بیان اینکه موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) ملایر مردم محور است، خاطرنشان کرد: کیفیت ارائه خدمات نیازمند مشارکت جدی و همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرائی شهرستان است.
وی از استقرار موکب‌هایی در ورودی‌ شهرهای سامن، جوکار و زند با همکاری ائمه جماعات و شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی این شهرها به منظور اقامه نماز جماعت و صرف صبحانه و نوشیدنی، خبرداد و گفت: ضروری است چادرهای امداد رسان هلال احمر در محل این موکب‌ها  نیز دایر شود.
همچنین  مسئول ستادعتبات عالیات شهرستان و مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی موکب فاطمه الزهرا(س)، با بیان اینکه 6 نفر به طور مستمر و 24 ساعته جهت خدمات رسانی به زائران در این موکب حضور دارند، اظهار کرد: سال گذشته مشکل محل پخت غذا داشتیم که امسال این مشکل رفع شده است.
سید مرتضی حسینی، خواستار استقرار کیوسک نیروهای انتظامی، چادر هلال احمر، پزشک شبکه بهداشت و درمان و خودر پلیس راهور در محل موکب شد و بیان کرد: از شهرداری انتظار داریم نظافت محل را انجام داده و نسبت به نصب  سطل‌های زباله اقدام نماید.
وی بر لزوم تأمین روشنایی محل برپایی موکب توسط امور برق تأکید کرد و گفت: بر جمع آوری نذورات مردمی، نظارت کامل صورت گرفته و قبض انبار صادر خواهد شد.
حسینی، با اشاره به تجهیز محل اسکان زائران توسط 40 تخته فرش با همکاری ستاد اقامه نماز جماعت ملایر، گفت: درحال حاضر به تأمین 300 تخته پتو جهت استراحت زوار نیازمندیم.
منبع: ایسنا
captcha