کد خبر: 3658647
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ سروش:

کارآمدتر شدن رسانه‌ها با بهره‌گیری از نیروهای متخصص

گروه سیاسی: عضو فراکسیون امید گفت: اگر رسانه‌ها از نیروهای کم دانش بهره ببرند به طور قطع قادر نخواهند بود در اعتلای فرهنگ اخلاقی و دینی جامعه مؤثر باشند و رسانه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که به تقویت امنیت اجتماعی همبستگی ملی منجر شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «ابوالفضل سروش» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از غرفه ایکنا بازدید کرد و با خبرنگار ما درباره نقش رسانه در ترویج و اعتلای اخلاق به ایکنا گفت: به طور کلی امروز اطلاعات مردم بیشتر از طریق رسانه‌ها حاصل می‌‌شود، یعنی اکثر آگاهی‌هایی که قشر جوان، نوجوان و خانواده‌ها کسب می‌کنند از قبیل آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از طریق رسانه‌ها است.



وی ادامه داد: در گذشته کسب اطلاعات بیشتر به صورت کلاس، مکتب‌خانه و منابر بود اما امروز مردم از طریق فضای مجازی، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود را رقم زده‌اند. در این بین هرچه ما بتوانیم رسانه‌هایی که فرهنگ دینی و فرهنگی که با ارزش‌های انقلابی همخوانی داشته باشد را تقویت کنیم قطعاً به رشد بیشتر فرهنگی کشور کمک خواهد کرد.
سروش درباره کارکرد رسانه در ترویج اخلاق گفت: به نظر من اولین کارکرد رسانه در ترویج اخلاق این است که رسانه باید شناخت درستی از مسائل روز داشته باشد یعنی آسیب‌های اجتماعی را بشناسد. همچنین برای تحقق این مهم، برخورداری اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران از سواد رسانه‌ای خیلی با اهمیت است و باید اشراف کاملی به موضوعات اجتماعی داشته باشند و ما می‌توانیم برخورداری از دانش فرهنگی، جامعه‌شناسی و مخاطب‌شناسی را هم به آن افزود.
وی در پایان افزود: اگر رسانه مکتوب و یا مجازی از نیروهای کم دانش بهره ببرند به طور قطع قادر نخواهند بود تا در اعتلای فرهنگ اخلاقی و دینی مؤثر باشند. همچنین فعالیت رسانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که به امنیت اجتماعی و ملی کشور لطمه‌ای وارد نکنند بلکه به تقویت همبستگی ملی منجر شوند.

در پایان لازم به ذکر است که غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در راهروی اصلی شبستان شماره 163 قرار دارد و میزبان علاقمندان و مخاطبان محترم است.
captcha