از شهدای حرم تا شهدای وطن
کد خبر: 3660191
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
یادداشت روز/ کم‌‌لطفی‌ها همچنان ادامه دارد؛

از شهدای حرم تا شهدای وطن

گروه سیاسی: فصل مشترک هشت شهید حافظ وطن با شهدای مدافع حرم بی‌توجهی‌ها و کم لطفی‌های مدعیان وطن‌دوستی است؛ اینجا نه از سلبریتی‌ها خبری است نه از لاکچری‌ها، نه از میهن‌پرستان، نه از تزدهندگان و نه از رسانه‌ها.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی است و اساس ماهیت وجودی آن نیز حفظ و ترویج همین ارزش‌ها بوده، از ابتدای انقلاب تاکنون در بستر انواع و اقسام تهدیدها قرار داشته است؛ از تهدیدهای سیاسی گرفته تا تهدیدهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی. گرچه در مقابله با تمامی این تهدیدهای دشمنان این مرز و بوم موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است، اما شاید به جرات بتوان گفت یکی از مهمترین جبهه‌هایی که همواره مورد طمع دشمنان و استکبار جهانی بوده و در مقابل بیشترین توفیق‌ها نیز در برابر این توطئه‌ها به دست آمده است، جبهه نظامی و چشم دوختن به خاک این مهین اسلامی بوده است.
از همان زمان آغاز انقلاب که به فاصله کمی شاهد تحمیل شدن جنگ هشت ساله بودیم تاکنون که همواره مرزهای کشور مورد هدف گروه‌های تروریستی - صهیونیستی چون «پژاک» و «پ.ک.ک» قرار داشته، جوانان این مرز و بوم بودند که از خاک کشور و ارزش‌های انقلاب پاسداری کرده و خون پاکشان را ضامن امنیت کشور نموده‌اند. این جوانان در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، امام و رهبری حتی پای خود را خارج از مرزهای کشور گذاشته و نسبت به حفظ ارزش‌های انسانی، اسلامی و میهنی تمام تلاش و کوشش خود را به کار بسته‌ و به مقام «شهدای مدافع حرم» نائل گشته‌اند، هر چند که بعضا مورد آماج انواع تهمت‌ها و توهین‌ها قرار گرفته‌اند.
از سویی این روزها شاهد شهادت هشت تن از فرزندان میهن از خطه غیور آذربایجان در دفاع از خاک کشور اسلامی در چالدران بودیم که گاه و بیگاه مورد حمله گروه‌های تروریستی - صهیونیستی پژاک و پ.پ.ک قرار می‌گیرد. فصل مشترک این شهدای غیور میهن با شهدای مدافع حرم همین بی‌توجهی‌ها و کم لطفی‌ها است. نه از سلبریتی‌ها خبری است نه از لاکچری‌ها، نه از مهین‌پرستان، نه از تزدهندگان و نه از رسانه‌ها.
سلبریتی‌ها را گناهی نیست، چرا که در غم و اندوه عزیز از دست‌رفته‌ای، گربه نازنینی، هستند که عمری است مایه آرامش و آسایش شده بود. هر چند به غلط این مراسم سوگواری مورد توهین برخی از مردم قرار گرفت ولی کم نبودند رسانه‌هایی که به پوشش آن پرداختند و واکنش‌هایی که باعث آزار و اذیت صاحب‌ عزا بود را تقبیح کردند.
لاکچری‌ها را نیز گناهی نیست، چرا که آنها به جای بازی با خاک به لحاف‌های نرم و گرم انس گرفته‌اند. آنها خاک ندیدند که با ارزش خاک آشنا گردند. چه خوب در صفحه یکی از شهدای چالدران نوشته شده بود که «جان می‌دهم ولی خاک نمی‌دهم»؛ آری فرزندان ستارخان و باقرخان انسی بی‌بدیل با خاک دارند، آنها از ستارخان آموخته‌اند که خاک بخورند ولی خاک ندهند. هیچوقت مهد جهان تشیع از این ارزش‌ها خالی نخواهد شد و هر چشمی را که طاقت ترویج و رشد و نمو ارزش‌های دینی را نداشته باشد از حدقه بیرون خواهد آورد.
میهن‌پرستان گرامی نیز فعلا در خواباندن اساطیر باستانی هستند. آنها چند روزی است که از مراسم خواباندن پادشاهشان برگشته‌اند و به دنبال انتشار و ارسال گسترده سلفی‌های خود هستند. آنها رفته بودند که بگویند کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم، اما هنوز نمی‌دانند که خود آنها در خوابند. آری از خون شهدای حرم تا شهدای وطن است که آسوده می‌خوابند و مشغول لایک زدن‌ و لایک خوردن هستند.
تزدهندگان را نیز تقصیری نیست، آنها بی‌آنکه دشمنان این مرز و بوم را بشناسد در فکر پیدا کردن گفتارهای جدیدی هستند. انگار همین دیروز بود که دست و پای خود را برای ایجاد ایران دوم در عراق می‌شکستند غافل از اینکه به صدای تشکیل اسرائیل دوم در منطقه لبیک می‌گفتند، کم نبودند این تز‌دهندگان، ولی سخت است که وجدانشان را بیدار نمایند چرا که مشغول ایران‌بازی و باستان‌بازی هستند و سخت‌ترشان است که بپذیرند این روزها مدیون همین جوان‌های قامت‌کشیده هستند نه آن تاریخ پرحاشیه.
آزاردهنده‌ترین بخش بی‌توجهی به شهدای چالدران آذربایجان اصحاب رسانه و مطبوعات بودند. آنها که از هر کاهی، کوهی می‌سازند، از این واقعه غفلت نمودند و به سادگی از آن گذشتند، چرا که تیترهای زرد و جناحی هم برایشان نان دارد هم آب.

رحمت مهدوی، دانش‌آموخته و فعال سیاسی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۹:۵۱
0
0
احسنت خیلی خوب بود
captcha