ذخایر خونی استان همدان برای ارسال به کرمانشاه مناسب است
کد خبر: 3663469
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

ذخایر خونی استان همدان برای ارسال به کرمانشاه مناسب است

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان همدان از مردم خواست برای اهدای خون مراجعه نکنند چرا که ذخایر خونی استان مناسب است و در صورت نیاز به کرمانشاه ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان،  مدیرکل انتقال خون استان همدان افشین محمدی  مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه شمار مراجعه‌کنندگان اهدای خون در مراکز انتقال خون استان به طرز عجیبی افزایش یافته است، افزود: از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته 1439 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، یادآور شد: با توجه به مناسب بودن ذخایر خونی استان، 1028 نفر از این افراد را ثبت‌نام کردیم که در صورت نیاز با آنها تماس بگیریم همچنین 325 نفر خون خود را برای ارسال به مناطق زلزله‌زده اهدا کردند.

محمدی با بیان اینکه در روز گذشته 90 واحد پلاسما و 30 واحد گلبول قرمز فشرده به مناطق زلزله‌زده ارسال کردیم، افزود: کرمانشاه اعلام نیازی در رابطه با ارسال فرآورده‌های خونی نداشته اما استان همدان آمادگی لازم را برای ارسال هر گونه فرآورده‌های خونی دارد.

وی از مردم خواست برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه نکنند چرا که این مراکز با استفاده از بانک اطلاعاتی اهداکنندگان مستمر، فراخوان مراجعه به منظور اهدای خون را اعلام خواهند کرد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان در پایان گفت: خون و فرآورده‌های خونی تازه با کیفیت‌تر خواهد بود بنابراین نباید خون‌گیری بیش از حد انجام و بلااستفاده بماند.
منبع: ایسنا
captcha