ارسال هفتمین محموله کمک‌های مردمی بهزیستی البرز به کرمانشاه
کد خبر: 3664641
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

ارسال هفتمین محموله کمک‌های مردمی بهزیستی البرز به کرمانشاه

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی البرز از ارسال هفتمین محموله کمک‌های مردمی بهزیستی استان به کرمانشاه خبر داد و گفت: این محموله‌ها با ۱۱ دستگاه خاور و هشت دستگاه نیسان به مناطق زلزله‌زده فرستاده شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، داریوش بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی البرز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت اداره کل بهزیستی در هفته نخست پس از زلزله ناگوار استان کرمانشاه، اظهار کرد: در همان ساعات ابتدایی نیازسنجی آسیب‌ها و مشکلات در مناطق آسیبی دیده طی هماهنگی با همکاران در سطح استان کرمانشاه انجام گرفت.
وی با اشاره به تشکیل پایگاه‌های مشارکت‌های مردمی در همه ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، گفت: در مرحله نخست تیم ۴۰ نفره آفرودسواران دو دیفرانسیل استان البرز در قالب داوطلبان طرح «محب» بهزیستی به همراه وسایل و مواد غذایی موردنیاز زلزله‌زدگان به مناطق صعب‌العبور اعزام شد.
این مسئول بیان کرد: ارسال۱۱ دستگاه خاور و هشت دستگاه نیسان به ارزش ۲ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان شامل چادر، گاز، پتو، برنج و حبوبات، مواد غذایی، البسه، مواد بهداشتی، نان، آب، کنسرو و شیر خشک ازجمله کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در پایگاه‌های مستقر در بهزیستی شهرستان‌های استان البرز بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز ابرازکرد: دومین هیئت ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌رانی و کمیته دو دیفرانسیل خودروهای آفرود عضو داوطلبان طرح محب بهزیستی استان البرز برای خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور به تعداد ۲۲ خودرو و همراهی بیش از ۱۰ پزشک متخصص و درمانگر به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
بیات‌نژاد از راه‌اندازی و استقرار مجهزترین آشپزخانه سیار به همراه ۱۵ آشپز ماهر و همه ملزومات موردنیاز آشپزی به‌منظور تهیه غذای گرم در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب خبر داد.
به گفته وی اعزام تیم محب استان البرز باهدف مداخلات روان‌شناختی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و تشکیل اجتماعات محلی و آغاز مداخلات روان‌شناختی در راستای برطرف کردن تأثیرات منفی و عوارض ناشی از بحران زلزله ازجمله اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان البرز بابیان اینکه تاکنون ۳۰۰ نفر از کارمندان بهزیستی درصدی از حقوق خود را برای کمک به زلزله‌زدگان اهدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: عیادت از مصدومان حادثه که به بیمارستان مدنی انتقال داده‌شده بودند و اسکان تعداد ۲۰ نفر از همراهان در مدت حضورشان در استان البرز نیز اجرایی شده است.
این مسئول یادآور شد: تعداد ۳۸ نفر از بیماران ترخیصی به همراه پکیج کامل لوازم موردنیاز اعم از پتو، چادر اسکان اضطراری، البسه گرم به استان کرمانشاه انتقال داده شدند.


captcha