وحدت اسلامی، عام و گسترده است
کد خبر: 3668758
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
آیت‌الله ایمانی:

وحدت اسلامی، عام و گسترده است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینكه وحدت، دعوت همه پیامبران الهی است، گفت: پیامبر بزرگ ما نه تنها به وحدت مسلمانان بلکه به وحدت صاحبان کتاب اقدام كرد و این امتیاز اسلام عزیز است که دعوتش فراگیر و وحدتش عام و گسترده است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 10 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری آغاز هفته وحدت گفت: وحدت عاملی است که دنیای اسلام را به هم گره می‌زند و این همان چیزی است که پیامبران همیشه دنبال آن بوده‌اند هیچ پیامبری نیامد مگر اینکه به وحدت دعوت کرد.

وی افزود: پیامبر بزرگ ما نه تنها به وحدت مسلمانان بلکه به وحدت صاحبان کتاب اقدام و آنان را به امر توحید دعوت کرد و این امتیاز اسلام عزیز است که دعوتش فراگیر و وحدتش عام و گسترده است .
آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: طبیعی است که هر کس اعتقاداتی انتخاب كرده و براساس اعتقاداتش عمل می‌کند اما باید توجه داشت که دشمن در چه شرایط وضعیتی است و چه می‌خواهد و چه می‌گوید و دنبال چیست.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه عوامل وحدت فراوان و عوامل تفرقه بسیار کم است، گفت: دشمن عامل تفرقه را بزرگ می‌کند، اختلاف می‌افکند، با مسائل جزئی جنگ برادر با برادر، قوم و خویش با یکدیگر، ملت‌ها با ملت‌ها، کشورهای اسلامی با کشورهای اسلامی، امروز دنیای اسلام بزرگ‌ترین قدرت در جهان است اما به خاطر نداشتن وحدت کلمه ضعیف‌ترین مجموعه در دنیاست.

وی اضافه كرد: امروز معادن دنیای اسلام را می‌برند، ثروت او را غارت كرده، کشورهای او را قطعه قطعه می‌کنند و حتی با پررویی می‌گویند بعضی از این پادشاهان و حکومت گران کشورهای اسلامی گاو شیردهی هستند باید شیر آن‌ها را دوشید و هر وقت شیر آن‌ها تمام شد آن‌ها را سر برید و این کمال ذلت است که برای امت اسلامی اتفاق افتاده و خود آن کشورها و حتی خود آن افراد نمی‌فهمند در چه ذلتی به سر می‌برند و زندگی می‌کنند .

آیت‌الله ایمانی گفت:‌شرایطی که امروز به اسم داعش در کشورهای اسلامی ایجاد کردند و تقریباً 6 سال دنیای اسلام را نگه داشتند و امنیت اسرائیل را حفظ کردند، این شرایطی بود که مفت و هیچ، بدون دلیل، بدون مدرک این بدبختی را برای دنیای اسلام ایجاد کردند، بدبختی که هیچ مبنای فقهی، اعتقادی، قومی، دینی، هیچ مبنایی برای آن نیست اما دشمن کار خودش را انجام داد و امروز هم که می‌بینید بوی نفت آقایان را مست می‌کند، کشورها را بوی نفت مستشان می‌كند، انگلیس از انگلستان راه می‌افتد عراق می‌آید، چون حالا بوی نفت و منافعی می‌آید که باید انگلیس برود بچاپد، آمریکا کشته، انگلیس برباید و بدزدد و بچاپد، تقسیمی که بین خودشان انجام دادند .

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه واقعاً باید بر دنیای اسلام گریه کرد،‌گفت: اینکه مرحوم سید جمال‌الدین اسدآبادی گریه می‌کند، راه می‌افتد کشورهای اسلامی را سر می‌زند، رجال اسلام را پیدا كرده و با آن‌ها درد دل می‌کند بی جهت نبوده و خیلی ظلم به دنیای اسلام شده است؛ انگلیس و بعد آمریکا به دنیای اسلام و مسلمانان ظلم کردند، همه چیز ما را بردند و تازه امروز هم طلبکار ما هم هستند، بدبختی قضیه این است که امروز هم طلبکارند یعنی یک دزد، یک چپاولگر، یک گاوچران تا دیروز دزدی می‌کرده امروز طلبکاری می‌کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز شهادت مرحوم آیت‌الله مدرس و روز مجلس و قانون اساسی اشاره كرد و گفت: سئوال اینجاست مجلسی که با خون ملت راه افتاده، قانون اساسی که با خون ملت به وجود آمده است، کشته‌ها در این رابطه داده شده تا هم مجلس سرپا مانده و هم قانون اساسی، طبیعتاً باید این‌ها بلندگوی ملت باشند نه بلندگوی جناح و گروه خاصی باشند؛ این‌ها باید بر اعمال دولت نظاره‌گر باشند و این نظارت بر دولت یک مسئله مهمی است که وظیفه مجلس است نسبت به دولت و مجریان امور .

آیت‌الله ایمانی گفت: گزارش‌هایی به من رسیده است و امیدوارم كه صحیح نباشد؛ مسابقاتی در آموزش و پرورش برگزار شده است و امسال در این مسابقات قرآن، دینی و عربی حذف شده است یعنی آرام آرام دیگر این مسائل دارد از مجموعه تعلیمات و آموزش ما حذف می‌شود، اول در مسابقات نمی‌آورند یعد هم کم کم کتاب‌های درسی در این رابطه حذف می‌کنند.

وی با تأكید بر اینكه مجلس وظیفه دارد به دولت تذکر بدهد، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این وظیفه ما نیست وظیفه شماست، به دولت متذکر بشوید بگوئید این حاصل الله اکبر است، این مجلس حاصل خون شهداست، این مجلس نماد آزادی و حریت و مجموعه‌ای است از بزرگانی مثل شهید مدرس که می‌گفت دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست. هیچ فرقی نمی‌کند، همراهی نیست عین هم هست، این‌ها را نادیده نگیرید شما جای آن‌ها نشستید، شما جای کسانی نشستید که توانستند بنی سعد را از کرسی ریاست جمهوری پایین بیاورند چرا در کار نظارت کوتاهی می‌کنید، اگر دروغ است اعلام کنید دروغ است چون به طور صد در صد برای من مستند نیست اما می‌ترسم و وحشت دارم.

وی افزود: این معنا را دنبال كنید و اجازه ندهید آموزش ما را بخواهند آموزش آنچه در سند یونسکو آمده است قرار بدهند و آرام آرام بدون سر و صدا آنچه آنجا بوده است پیاده كنند.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود به روز 16 آذر، روز دانشجو اشاره كرد و گفت: 16 آذر، روز مبارزه با استکبار و آمری امریکا و روزی است که به عنوان مبارزه با استکبار به وجود آمد؛ خیلی حرف است که دشمن بتواند بیاید 16 آذر که به عنوان مقابله با آمریکا ایجاد شده است، امروز بعضی‌ها آن را به نفع آمریكا دارند مصادره می‌كنند وای به حال جامعه، یک حرکتی که مقابل صریح آمریکا بوده امروز بعضی‌ها می‌گویند به نفع آمریکا شعار بدهید! بنابراین آنچه که مهم است و ارزشمند است اینکه ما مسیر و جهت و هدف را هیچگاه فراموش نکنیم و از یاد نبریم .

captcha