10درصد مردم اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: 3676339
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

10درصد مردم اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند

گروه اجتماعی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 140هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که تنها 10درصد جمعیت استان را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، افشین فتحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، روز گذشته چهارم دی ماه در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت امداد زمستانی اورژانس خبر داد و افزود: در طرح امداد زمستانی اورژانس 27 پایگاه جاده ای و 20 پایگاه شهری به هموطنان ارائه خدمات می کند.
وی با اعلام اینکه طرح امداد زمستانی اورژانس از 20آذر ماه سالجاری آغاز شده است، افزود: این طرح تا 20اسفند ماه اجرا و عملیاتی می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بکارگیری آمبولانس‌های دو دیفرانسیل در چهار محور حیران، اسالم، صائین و لنگان خبرداد و با بیان اینکه اورژانس هوایی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: تاکنون 80 مورد عملیات هوایی انجام شده است.
فتحی با اعلام اینکه سالانه 36 هزار ماموریت در اورژانس انجام می‌شود افزود: هر ساله با افزایش 10 درصدی ماموریت ها روبرو هستیم همچنین زمان رسیدن ماموریت اورژانسی برسر بالین بیماران در حوادث جاده‌ای 13 دقیقه و شهری 7 دقیقه است.
وی در ادامه گفت: در برنامه توسعه پایگاه‌های جاده‌ای و شهری به دنبال اخذ مجوز احداث 16 پایگاه جدید در جاده‌های استان هستیم که این پایگاه‌ها در محور اردبیل – سرچم، سه راهی سرعین و سایر جاده‌های صعب‌‌العبور احداث خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در پایان گفت: در استان اردبیل 140هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که تنها 10درصد جمعیت استان را شامل می شود.

captcha