9 دی از حافظه ملت ایران پاک نمی‌شود
کد خبر: 3677335
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

9 دی از حافظه ملت ایران پاک نمی‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه کرج گفت: حماسه 9 دی یکی از روزهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی است که هرگز از حافظه ملت ایران فراموش نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، هشتم دی ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به سالروز حماسه نهم دی، اظهار کرد: این روز به نام بصیرت و میثاق امت با ولایت معروف است، این حماسه در آن برهه از تاریخ معجزه الهی بود که ابعاد گوناگونی دارد.
وی با تاکید بر اینکه حماسه نهم دی نیازمند بازخوانی همیشگی است، گفت: درحماسه نهم دی مردم از عده ای خواص جامعه که نتوانستند ولایتمداری درستی داشته باشند، جلو افتادند.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه ریشه فتنه هوای نفس است، گفت: ریشه فتنه خودخواهی است. در مسیر حق حرکت کردن راه مستقیمی است که فاصله بین خدا و مردم است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز به طرح این سوال پرداخت که اگر جامعه کوچک‌ترین زاویه‌ای با رهبر خودش داشته باشد سرنوشتش چه خواهد شد، گفت: موسی وقتی که می‌خواست به میقات برود اجازه نداد جامعه بی‌رهبر بماند، برادرش هارون را جانشین کرد اما در زمان غیبت موسی شخصی که سامری نام داشت و مبارزه سیاسی در دوران فرعون بود به عامل فتنه تبدیل شد. اینها برای ما درس تاریخی است.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه موسی سامری را اعدام یا زندانی نکرد بلکه وی را در خانه نگه داشت، گفت: عده‌ای با حرف‌های قشنگ ولی با باطنی آلوده نباید مردم را از مسیر حق منصرف کنند.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه همه ٣٩ سالی که گذشته برای انقلاب حساس بوده است، گفت: سرمایه‌گذاری که دشمنان برای از بین بردن انقلاب و گفتمان انقلاب کرده‌اند یک مورد و ١٠٠ مورد نبوده است، یک شکل نبوده است آن‌ها به انواع مختلف و از هر روزانه ای اقدام به ضربه زدن می‌کنند.
خطیب جمعه کرج به شکست خوردن نقشه‌های آمریکا و اسراییل در منطقه اشاره کرد و گفت: این مهم بهترین دلیل دشمنی است که بخواهند در داخل اقدام کنند و به اسلام و نظام هزینه تحمیل کنند و باعث ناامیدی مردم شوند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری با بیان اینکه دشمن درصدد است با بحرانی نشان دادن شرایط و مایوس کردن مردم به اهداف شوم خود دست پیدا کند، اظهار کرد: مردم و مسئولان باید مراقب باشند، کاری نکنند و حرفی نزنند که بستر امیدواری دشمنان فراهم شود.
این مسئول با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش دارند تا نارضایتی عمومی در جامعه نمود پیدا کرده و نمایان شود تا نظام را نا کارآمد جلوه دهند، افزود: عده ای نمی‌خواهند نظام جمهوری اسلامی ایران پیشرفت داشته باشد، اگر ببینند فعالیتی در جهت توسعه صورت می‌گیرد موانع عدیده‌ای را ایجاد خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برخی از رشته‌های تحصیلی نظیر رشته هسته‌ای از دانشگاه‌های کشور حذف شده است، این رشته مهم از جهات مختلفی چون پزشکی در کشور کاربرد فراوانی داشت کما اینکه در این مسیر شهدای بی‌شماری تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در خصوص اقتصاد مقاومتی مطالب فراوانی را مطرح و تاکیداتی را در این باره عنوان کردند، خاطرنشان کرد: باید به خود بیایم، مردم سوال دارند که چه عملکردی را در خصوص اقتصاد به ثبت رسانده اید.
این مسئول بیان کرد: نوع عملکرد شائبه ایجاد می‌کند، طبق اخبار منتشر شده بر اساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه امسال در این مدت بیش از ۳ هزار و ۷۵ تن فراورده‌های غذایی برای سگ و گربه از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار طی واردات این حجم غذا به کشور ۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۷۸۹ دلار ارز از کشور خارج شده است، گفت: این سوال مطرح می‌شود که آیا منابع و یا نیروی انسانی در کشور وجود ندارد که شاهد این اتفاقات هستیم، تمام امکانات وجود دارد اما وجدانی در کار نیست.
امام جمعه کرج با بیان اینکه باید بصیر بود، عده‌ای معلوم الحال، خبیث و بیگانه‌پرست از فطرت پاک مردم به نفع مطامع شیطانی خود استفاده نکنند، افزود: نهم دی دستاوردهای فراوانی را در پی داشت، این حماسه حق را از باطل نشان داد و چهره واقعی افراد را نمایان ساخت.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: بسیاری خود را در خط امام و رهبری می‌دانستند اما در جریان فتنه نتوانستند از شاخصه‌های خط امام نظیر قانون‌مداری و فاصله‌گذاری با دشمن که روشن و تبیین شده است، پیروی کنند و در مسیر رهبری گام بردارند.
وی با اعلام اینکه این فتنه نتیجه‌ای جز سقوط افراد دور از جریان انقلاب و رهبری را در پی نداشت، گفت: این روزها عده‌ای در تلاش هستند با برگزاری جلسات و انجام حرکاتی خارج از قوانین، مردم حماسه نهم دی را فراموش کنند، اما مردم بصیر، فهیم و انقلابی مانند همیشه محکم و استوار در صحنه حاضر هستند و اجازه جولان به فتنه‌گران نخواهند داد.
حسینی همدانی با اظهار امیدواری به حضور پرشور مردم در حماسه نهم دی، اظهار کرد: عده‌ای در نظر دارند به روش‌های مختلف مردم را مقابل نظام قرار دهند، در سندهای جریان سال ۸۸ نوشته شده بود باید کاری کنیم خانواده شهدا، انقلابیون و جانبازان مقابل نظام بایستند.
وی با تاکید بر اینکه در افکار عمومی طوری عمل می‌کنند تا خانواده شهدا نیز وارد این عرصه شوند که موفق نشدند، تصریح کرد: امروز این خط به صورت موزیانه‌تری در کشور دنبال می شود چرا که قصد ایجا فتنه های جدید و پیچیده‌تری را دارند.
حسینی همدانی با توصیه مردم به بصیر بودن در تمام شرایط، ادامه داد: امروز بصیرت؛ آگاهی و یک دلی مردم فتنه‌های دشمنان انقلاب، اسلام و ایران را شکست داده و مردم به جهانیان نشان خواهند داد که هرگز حاضر به عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلابی و دینی خود نخواهند بود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: می توان بستر اشتغال‌زایی را ایجاد کرد، منافع کشور را در اختیار مردم قرار داد و رفاه ایجاد کرد اما عده‌ای به گونه‌ای عمل می‌کنند که نارضایتی ایجاد کرده و مردم را عصبانی کنند، مردم باید مراقب باشند تا ازخواسته‌های به حق آن‌ها سو استفاده نشود.
وی با اشاره به اینکه بیگانگان از هر مخالفتی استقبال می‌کنند و این مخالفت‌ها را برای خود روزنه امید می‌دانند، ادامه داد: در جریان فتنه نحوه عملکرد بیگانگان آشکار بود، این افراد در حماسه نهم دی سکوت و سانسور را پیش گرفتند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: به دشمنان ملت از جمله آمریکا و انگلیس اعلام می‌کنیم که مردم ایران با بصیرت کامل تا آخر از انقلاب اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

captcha