جلسه‌داری قرآن از نوجوانی/ جلسه قرآنی فی سبیل‌الله
کد خبر: 3677385
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

جلسه‌داری قرآن از نوجوانی/ جلسه قرآنی فی سبیل‌الله

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمد کرملاچعب حافظ کل قرآن کریم که به تازگی حفظ قرآن کریم را کامل کرده است از دوران نوجوانی جلسات قرآنی را برای کودکان و نوجوانان در منطقه شیبان برگزار می‌کرد. به در خانه‌های آنها می‌رفت و فی سبیل الله قرآن می‌آموخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محمد کرملاچعب حافظ کل قرآن کریم که به تازگی حفظ قرآن کریم را کامل کرده است از دوران نوجوانی جلسات قرآنی را برای کودکان و نوجوانان در این منطقه برگزار می‌کرد.

جلسه‌داری قرآن از نوجوانی/ جلسه قرآنی فی سبیل‌الله

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا خوزستان بیان کرد: از سال 88 تاکنون این جلسات قرآنی ابتدا در مسجد شیبان و پس از آن در منزل پدری من در حال برگزاری است. دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌های هر هفته این جلسات تخصصی با آموزش حفظ، تجوید و صوت و لحن همراه است.

کرملاچعب از شاگردان فاضل حمیداوی و صالح دغاغله بوده که تاکنون به تنهایی 50 حافظ کل قرآن کریم را تربیت کرده است.

وی درباره جلسات قرآنی خود گفت: استقبال از این آموزش‌ها در بین بچه‌های هفت تا هشت سال بیشتر است. خانواده‌های آنها هم به همراه فرزندانشان در جلسات شرکت می‌کنند. علی عبدالخانی، یوسف بغلانی، حسن و حسین بن طریف، در رشته‌های مختلف حفظ قرآن در مسابقات استانی و کشوری رتبه آوردند. اینها از شاگردان کرملاچعب هستند.

کرملاچعب

وی گفت: حافظان زیادی داریم که نهج‌البلاغه هم حفظ کردند. رقابتی بین بچه‌ها وجود ندارد و ما باید آنها را تشویق به حضور در مسابقات قرآنی کنیم.

کرملاچعب در همه سال‌هایی که جلسه قرآن برگزار کرده به قول خودش فی سبیل‌الله بوده و هزینه‌ای از شاگردانش دریافت نمی‌کند.

کرملاچعب

وی ادامه داد: کوچک‌تر که بودم بچه‌هایی که در مسجد اذان می‌گفتند و یا دور هم نشسته و قرآن می‌خواندند را شناسایی می‌کردم و آنهایی که استعداد داشتند را برای شرکت در جلسات خود جمع می‌کردم. به در خانه آنها می‌رفتم و یکی یکی در جلسه خود جمع‌شان می‌کردم.

حالا که جلسات حالت تخصصی‌تر به خود گرفته هر جلسه حدود 50 تا 60 شرکت کننده به همراه پدران و مادران بچه‌ها را دارد.

captcha