دو جانباز 70 درصد استان فارس به یاران شهیدشان پیوستند
کد خبر: 3679950
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

دو جانباز 70 درصد استان فارس به یاران شهیدشان پیوستند

گروه اجتماعی: شهیدان «حشمت‌الله امیری» و «رسول زارعت پیشه»، دو جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس بعد از تحمل سال‌ها رنج جانبازی به یاران شهیدشان پیوستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، طی روزهای اخير، دو جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس از استان فارس دعوت حق را لبیك گفته و به یاران شهیدشان پیوستند.
شهید حشمت‌الله امیری، جانباز 70 درصد استان فارس در دوران دفاع مقدس پس از 35 سال تحمل رنج جانبازی در بیمارستان شهید فقیهی شیراز به یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهر این شهید بزرگوار در مراسمی با حضور خیل عاشقان و دلدادگان ولایت و شهادت در شهر مقدس شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.
وی، یکم آبان‌ماه سال 1361 در منطقه جنوب بر اثر موج انفجار به فیض جانبازی نائل شد و در تاریخ 23 بهمن سال 1364 در عملیات والفجر 8 نیز بر اثر اصابت تیر مستقیم به ناحیه دوپا، قطع پای چپ و عوامل شیمیایی دچار جراحت سنگین شد.
همچنین شهید رسول زراعت پیشه، جانباز 70 درصد استان فارس پس از تحمل 30 سال رنج جانبازی دعوت حق را لبیک گفت كه مراسم تشییع پیكر مطهر این شهید بزرگوار امروز، 17 دی‌ماه از روستای هره بال بخش بیضاء استان فارس به سمت روستای شیخ عبود این بخش برگزار شده است و پیكر مطهرش در گلزار مطهر شهدای این روستا به خاک سپرده شد.
شهید رسول زراعت‌پیشه در تاریخ 29 اسفند سال 1366 در عملیات والفجر 10 بر اثر اصابت ترکش از ناحیه گردن، کمر و دوپا به شدت مجروح و به فیض جانبازی نائل شد.

captcha