ضرورت حضور فعال نهادهای مرتبط با افکار عمومی در ترویج توسعه آموزش‌های شهروندی
کد خبر: 3685639
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
حق‌شناس:

ضرورت حضور فعال نهادهای مرتبط با افکار عمومی در ترویج توسعه آموزش‌های شهروندی

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: آموزش‌های شهروندی جزو ضروری‌ترین امور قابل پرداخت به شمار می‌آید و لازم است تمامی دستگاه‌ها به اهمیت این موضوع توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ‌به‌ نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، ‌محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای تهران با تأکید بر اهمیت و ضرورت توسعه آموزش‌های شهروندی گفت: برای اینکه هر شهروندی بتواند رابطه دقیق و منطقی با شهر برقرار کند، باید با مسئولیت خود آشنایی کامل داشته باشد و ضرورت‌های زندگی در شهر را آموزش ببیند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پرداخت به موضوع آموزش‌های شهروندی را مسئله‌ای بسیار جدی دانست و عنوان کرد: از‌ جمله حوزه‌های کاری که با افکار عمومی سر و کار دارند همچون؛ مدیریت شهری و نظام آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید با جدیت تمام به موضوع آموزش‌های شهروندی بپردازند و از طریق آموزش شهروندان را با مسئولیت‌‌‌‌‌‌‌هایشان آشنا کنند.

وی آگاهی شهروندان از مسئولیت‌هایشان را امر مهمی برای کاهش مشکلات شهری دانست و گفت: در درجه اول باید زمینه‌ای فراهم شود که شهروندان با شاخص‌های زندگی در شهر‌های بزرگ آشنا شوند تا بتوانند آن‌ها را رعایت کنند. شهروندان باید به درک درستی از پیامد‌ها و آثار زیان بار عدم توجه به مسئولیت‌ها و حوزه آموزش شهری و همچنین مشکلات به وجود آمده از رعایت نکردن آن برسند.

حق‌شناس در رابطه با برنامه‌های شورای شهر برای توسعه آموزش‌های شهروندی افزود: یکی از شاخص‌های مشترک در همه معاونت‌های مربوطه بحث آموزش است. در واقع می‌توان گفت: برای همه معیار‌ها همچون؛ حوزه آتش نشانی، پسماند، نگهداشت شهر، صرفه جویی در آب، آلودگی هوا و ترافیک آموزش حرف اول را می‌زند که باید در این مورد اقداماتی صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره آموزش شهروندی مشکات، این گونه جشنواره‌ها را فرصتی برای ارتباط بهتر با شهروندان در حوزه آموزش شهروندی دانست.

یادآوری می‌شود، ششمین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات با محور «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و گروه‌های سنی مختلف می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ بهمن‌ماه، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
captcha