نگهداری قرآن با خط کوفی ایرانی در موزه استانبول+عکس
کد خبر: 3697367
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

نگهداری قرآن با خط کوفی ایرانی در موزه استانبول+عکس

گروه بین‌الملل ـ نسخه‌ای از قرآن کریم به خط کوفی ایرانی همراه با زیر نویس فارسی در ترجمه و تفسیر آیات در موزه «تویقاپی» استانبول نگهداری می‌شود.

کهن‌ترین قرآن با ترجمه فارسی در موزه استانبول+عکسبه گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرام مرکز کتاب‌پژوهی ایران؛ نسخه‌ای نفیس و ارزشمند از قرآن کریم به خط کوفی ایرانی همراه با زیر نویس فارسی در ترجمه و تفسیر آیات، چهارمین نسخه تاریخ دار فارسی به شمار می‌رود؛ نسخه ای که کهن‌ترین نسخه مترجَم(با ترجمه) تاریخ‌دار قرآن نیز هست.

این اثر هنری کم نظیر و این متن مهم ارزشمند که همان تفسیر ابونصر است، به شماره 209 بخش خزینه امانت در کتابخانه موزه توپقاپی‌سرای استانبول محفوظ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله سید محمد عمادی حائری با عنوان «کهن‌ترین نسخه مترجَم قرآن: تحلیل متن، بررسی دست‌نوشت، زیبایی‌شناسی هنر قدسی» در ضمینه آینه میراث، ش19 مراجعه کنید.

مرکز کتاب‌پژوهی ایران، تخصصی‌ترین مرکز پژوهشی حوزه کتاب با 10 هزار مدرک اعم از کتاب، مجله، پایان‌نامه، اسناد و.. به منظور فراهم‌آوری، ساماندهی، انجام پژوهش‌های مرتبط و اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب، 30 خرداد 1393 در مؤسسه خانه کتاب ایران تأسیس شد.

کهن‌ترین قرآن با ترجمه فارسی در موزه استانبول+عکس

انتهای پیام

captcha