سازمان همکاری اسلامی خواستار پایان خشونت‌ها در سریلانکا شد
کد خبر: 3698069
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

سازمان همکاری اسلامی خواستار پایان خشونت‌ها در سریلانکا شد

گروه بین‌الملل - سازمان همکاری اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای از دولت سریلانکا خواست تا برای جلوگیری از گسترش خشونت‌ها علیه مسلمانان این کشور اقدامات مؤثری را انجام دهد.

 
سازمان همکاری اسلامی خواستار پایان خشونت‌ها در سریلانکا شد / در حال تکمیل
 
به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ سازمان همکاری اسلامی طی بیانیه‌ای با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر به آتش کشیده‌ شدن خانه و محل کسب و کار مسلمانان سریلانکا توسط برخی گروه‌های نژادپرست بودایی از دولت این کشور خواست تا هرچه سریع‌تر به این خشونت‌ها پایان دهد.

در این بیانیه آمده است که وظیفه ممانعت از گسترش خشونت‌‌ها علیه مسلمانان سریلانکا بر عهده دولت این کشور بوده و باید اقدامات مؤثرتری در راستای پایان یافتن این روند صورت گیرد.

سازمان همکاری اسلامی خواستار پایان خشونت‌ها در سریلانکا شد / در حال تکمیل

سازمان همکاری اسلامی، پیش از این نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به خشونت علیه مسلمانان در سریلانکا، بر ضرورت احترام به حقوق اقلیت مسلمان این کشور و آزادی آنان در انجام اعمال دینی و عبادی تأکید کرده بود.

یادآور می‌شود، درگیری‌ها درسریلانکا اوایل هفته جاری در پی مرگ یک بودایی در یک نزاع دست جمعی آغاز شد. بوداییان سریلانکا مرگ این مرد را به مسلمانان نسبت دادند و طی چند روز با یورش به محله‌های مسلمان‌نشین، بیش از ۱۵۰  خانه‌، مغازه‌ و خودروهای آنان را تخریب کردند.
 
انتهای پیام
captcha