دشمنان انقلاب در پی تضعیف روحیه شهادت در کشورمان هستند
کد خبر: 3698630
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
رحیم قربانی:

دشمنان انقلاب در پی تضعیف روحیه شهادت در کشورمان هستند

گروه جهاد و حماسه ــ مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) گفت: دشمنان مردم و انقلاب به طور جد در سال‌های اخیر تمرکز خود را به روی تضعیف روحیه شهادت در جامعه متمرکز کرده‌اند، چون می‌دانند تا مردم به این روحیه پایبند هستند، اقداماتشان هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

دشمنان انقلاب در پی تضعیف روحیه شهادت در کشورمان هستند به گزارش ایکنا، در برنامه «افق» که هرهفته شنبه‌ها از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود، فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید و جشنواره سوره‌های سرخ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی خلیل‌ارجمندی و رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) امروز 19 اسفند تشریح شد. در این برنامه قرآنی، محمدرضا پورمعین مجری ضمن بیان این‌که ما هر چه داریم از شهداست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اظهار نظرهای متعدد، تاکید کردند که زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه ما است، برای همین این موضوع باید سرلوحه تمام کارهای ما باشد.

در بخش آغازین این برنامه حجت‌الاسلام ارجمندی سخنان خود را چنین آغاز کرد: یک اتفاق باعث شد من خادم شهدا و خانواده‌هایشان باشم. این موضوع هم برایم افتخار است و به شدت بابت آن خدا را شاکرم. درضمن باید بگویم این کار برای من توفیقی است که باید برای آن خدا را شاکر باشم. همچنین با توجه به ایامی که در آن قرار داریم باید خبر دهم، مجموعه مستندی تحت عنوان «مادرانه» در بنیاد شهید ساخته شده که در آن با مادران شهدا گفت‌و‌گو می‌شود.

وی افزود: سابقه فعالیت‌ قرآنی بنیاد شهید به بیش از 20 سال می‌رسد. برای همین من تنها بخش‌های از فعالیت‌های قرآنی بنیاد را بیان می‌کنم. ما تقریباً 28 فعالیت را به صورت سالیانه در حوزه امور قرآنی انجام می‌دهیم. برای همین تنوع نیز، بارها تشویق شده‌ایم. نکته جالب اینجاست که نزدیک به 600 هزار نفر مخاطب قرآنی داریم، همچنین توانسته‌ایم 500 حافظ قرآن و 250 قاری خوب به جامعه قرآنی معرفی کنیم. از دیگر فعالیت‌های ما عضویت در کمیسون‌های مختلف قرآنی است. در حقیقت ما هم به بحث کمیت قرآنی توجه داریم هم کیفیت. درضمن جامعه مخاطبان ما هم تمامی خانواده شهدا را در بر می‌گیرد.

این مدیر قرآنی گفت: امروز توفیق شد تا ما در خدمت رحیم قربانی باشیم. وی و گروهش برای شهدا سنگ تمام گذاشته‌اند. امیدوارم این خادم قرآنی به ما افتخار دهند و در شورای قرآنی که در بنیاد شهید وجود دارد حاضر شوند تا ما بتوانیم  از تجربیات آنها استفاده کنیم. در بخش آموزش هم، فعالیت‌ها بنیاد زیاد است. ابتدا این‌که طرحی 3 ساله داشتیم تا بتوانیم با ترویج جلسات قرآنی در بین خانواده شهدا اتفاقات خوبی را در جامعه رقم زنیم. همچنین می‌خواهیم نهضت قرآن‌آموزی را بین جهانیان رواج دهیم. درضمن طرحی دیگری داریم که برای 6500 معلمان آموزش قرآنی آموزش فراهم کردیم. همچنین در بحث ترجمه هم اقدامات خوبی را انجام دادیم. این اقدامات نیز تاثیرات بسیار خوبی داشته است، چون بازخوردهای آن را به خوبی دریافت و حس کرده‌ایم.

در بخش دیگری از برنامه، رحیم قربانی با اشاره به مسئولیت‌های قرآنی خود، اظهار کرد: من به عنوان یکی خادم کوچک قرآنی چند سال است که توفیق خدمت دارم. ما از سالیان گذشته انتظار داشتیم که بنیاد شهید قاریان شهید را شناسایی کنند، اما چون آرشیوی وجود نداشت در سال 92 پیشنهاد شد تا ستاد شهدای قرآنی تشکیل شود. این اتفاق برای این بود تا هم فرهنگ ایثار شهادت در بین جوانان رواج پیدا کند، هم این‌که خانواد‌های آنها ارج داده شود. در همین رابطه پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم در آینده 2500 شهید قرآنی را شناسایی کنیم.

وی افزود: همایش سوره‌های سرخ چندی پیش پنجمین دوره خود را پشت سر گذاشت. هر سال نیز موضوعی را به عنوان محور مد نظر قرار می‌دهیم. برای مثال فیلم‌های مختلفی تولید شد که از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد. در ضمن جامعه قرآنی تا به امروز 268 دیدار با خانواده‌های قرآنی انجام داده است. این فعالیت‌ها نیز برای من افتخاری است که توانستیم در حوزه شناسایی شهدای قرآنی قدمی برداریم. نکته دیگر به تشکیل گروه همخوانی «محمد رسول الله» بر می‌گردد که با هدف شناسایی شهدای قرآنی تشکیل شده است. اخیراً نیز این گروه در مناطق عملیاتی حضور پیدا کردند تا با قرار گرفتن در این فضا 4 کار تولید کنند. در همین راستا 2 کار تولید و پخش شده است.

قربانی از بنیاد شهید تقاضا کرد: از این بنیاد تقاضا دارم حداقل یک نماینده در در دیدار‌های هفتگی ما داشته باشند تا با شنیدن حرف‌های آنها به نیازهای آنها بیشتر پی ببرند، البته ما همیشه از آنها دعوت کرده‌ایم، اما آنها به دلیل مشغله‌ای که دارند فرصت حضور در این دیدارها را پیدا نکرده است! درباره این دیدار باید بگویم شاید این دیدارها شاید در ظاهر ساده به نظر رسد، اما در باطن از بسیاری از کارهای پر زرق و برق بالاتر است. در حوزه شهدا فعالیت کردن نکته‌ای وجود دارد، ‌آنهم تبعات بسیار مثبت و پر برکت این فعالیت‌ها است.

وی در پایان اظهار کرد: دشمنان ما خیلی تلاش می‌کنند به نوعی روحیه ایثار و شهادت را در کشورمان کم رنگ کنند.  در این راستا سعی می‌کنند به نوعی شهدا را در بخش‌های مختلف حضورشان را کم رنگ کنند، اما غافلند که شهدا همیشه در بین ما هستند، ولیکن در کنار این امر وظیفه ما است که یاد و خاطره شهدا را به خوبی به مردم نشان دهیم؛ اتفاقی که اگر رخ دهد دیگر برای چنین جامعه‌ای شکست وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

captcha