برخی می‌خواهند ارزش‌های شهدا را زیر پا بگذارند/ ابلاغ سلام رهبری به خانواده‌های شهدا
کد خبر: 3699554
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
محمدی گلپایگانی:

برخی می‌خواهند ارزش‌های شهدا را زیر پا بگذارند/ ابلاغ سلام رهبری به خانواده‌های شهدا

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دست‌های پشت پرده تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا ارزش‌های شهدا را در کشور نابود کنند تا جایی که یک دختر فریب‌خورده‌ حجابش را سرچوب بگذارد تا اظهار نارضایتی‌اش را نشان دهد که البته به فرمایش مقام معظم رهبری این‌ها مهم نیستند و اساس قضیه از بیرون کشور نشأت گرفته است.

برخی می‌خواهند ارزش‌های شهدا را زیر پا بگذارند/ ابلاغ سلام رهبری به خانواده‌های شهدا

به گزارش خبرنگار ایکنا، پنجمین کنگره بزرگداشت روز شهید، صبح امروز با حضور  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران و جمعی از خانواده‌های شهدا در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با اشاره به این مو‌ضوع که عنوان شهید در جوامع اسلامی مقدس است، گفت: در جامعه اسلامی وقتی به یک نفر مجتهد می‌گویند، یک ارزش بوده و از تقدس برخوردار است. برخی از کلمات در همه جوامع ناپسند است که می‌توان به کلماتی همچون ظالم و قاتل اشاره کرد. در میان همه جوامع اسلامی، کلمه شهید برای مردم مسلمان ارزش خاصی دارد و از تقدس برخوردار است.

وی ادامه داد: شهید در همه جوامع اسلامی ارزشمند است و حتی بسیاری از افرادی که خدمات بزرگی به بشریت کرده‌اند و سزاوار ستایش هستند، ارزش‌شان در مقابل شهید پایین‌تر است؛ چراکه شهید از جان خود مایه گذاشته و به هیچکس مدیون نیست بلکه همه مدیون او هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که در بین این خانواده‌های شهدا، خانواده‌هایی هستند که دو، سه، چهار و حتی پنج شهید را تقدیم کرده‌اند. اگر امروز ما آرام و با خیال راحت در این جا برای تکریم شهدا نشسته‌ایم، این مسأله مرهون خون این شهداست. اگر شهدا در جبهه‌های جنگ و در مبارزه با ضدانقلاب‌ها و در دفاع از حرم اهل بیت(ع)، فداکاری نمی‌کردند، امروز در آرامش نبودیم. ما همه مدیون شهدا هستیم.

وی بیان کرد: شهدا امتیازاتی دارند که یکی از این امتیازات معاف بودن شهدا از پرسش‌های شب اول قبر است. همچنین شهدا وقتی به شهادت می‌رسند با همان جامه  خون‌آلود و بدون غسل دفن می‌شوند.

ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده‌های شهدا

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی اظهار کرد: امروز سلام مقام معظم رهبری را به شما ابلاغ می‌کنم و ایشان احترام خاصی به خانواده‌های شهدا قائل هستند و در هفته چند دیدار را با خانواده‌های شهدا دارند. گاهی به منازل خانواده‌های شهدا به صورت سرزده می‌روند و گاهی هم آنها را به جمع خود دعوت می‌کنند. لحظه دیدار مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدا، بهترین لحظه ایشان محسوب می‌شوند و ایشان آنقدر خوشحال هستند که شادی‌شان وصف ناشدنی است.

 برخی می‌خواهند ارزش‌های شهدا را زیر پا بگذارند/ ابلاغ سلام رهبری به خانواده‌های شهدا

وی بیان کرد: در این دیدارها شاهد بودیم خانواد‌ه‌هایی که چهار شهید را تقدیم نظام کرده‌اند، می‌گویند همه زندگی‌مان را فدای اسلام و مقام معظم رهبری می‌کنیم و به هیچ عنوان حاضر نیستند اظهار نارضایتی کنند.

وی یادآور شد: نزدیک به ایام ماه رجب و برگزاری مراسم اعتکاف است و هرساله شاهد حضور بی‌شماری از جوانان  کشور در این مراسم‌ها هستیم تا جایی که مساجد‌ها مملو از جوانان می‌شود. ما تأسف می‌خوریم که جوانی‌مان را در رژیم طاغوت گذراندیم و به حال جوانان امروز غبطه می‌خوریم که اهل نماز، دعا و شب‌زنده‌داری هستند.

بالاترین امتیاز شهید شفاعت است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌ی‌گلپایگانی با اشاره به دیگر امتیازات شهید گفت: بالاترین امتیاز شهید شفاعت شهداست. در روز قیامت به شهید حق شفاعت داده می‌شود تا بایستد و بگوید بدون مادر، پدر، فرزند، همسر و عزیزانش به بهشت نمی‌رود.

وی در ادامه به یکی از دیدارهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به همراه مقام معظم رهبری به دیدار با خانواده دو شهید رفتیم. ایشان از خانواده شهید خواستند تا خاطره‌ای از فرزندشان بگویند. این خانواده عنوان کرد زمانی که فرزند دومم به شهادت رسید، در عالم رویا خوابش را دیدم و از او پرسیدم که کجا است و چه می‌کند. او گفت که مادر در آسمان چهارم با تعدادی در خدمت حضرت مسیح(ع) هستیم و تا روزی که امام زمان(عج) ظهور کنند، منتظر هستیم تا امام زمان را در زمین همراهی کنیم و به اتفاق حضرت صاحب‌الزمان(عج) و حضرت مسیح(ع) باشیم؛ چراکه یکی از یاران امام زمان(عج)، حضرت مسیح خواهند بود.

حجت الاسلامی گلپایگانی شهادت را آرزوی بزرگ اولیا الله دانست و بیان کرد: پدر و پسری در زمان پیامبر باهم مباحثه داشتند و پدر می‌گفت ابتدا باید من شهید بشوم و پسر می‌گفت ابتدا من باید شهید شوم، جنگ بدر پیش آمد و بازهم این منازعه حل نشد، بنا شد قرعه کشی کنند و قرعه به نام پسر افتاد که به جنگ بدر رفت و شهید شد، یک سال بعد پسر به خواب پدر آمد و گفت آنچه خدا در مورد شهید وعده داده بود ادا کرد، پدر بسیار ناراحت شد که از فرزند جا مانده است از پیامبر(ص) خواست دعا کند تا او هم شهید شود تا اینکه در جنگ احد به شهادت رسید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز به خانواده‌های شهدا می‌گویم که شما فرزند، همسر و پدرتان را از دست نداده‌اید بلکه شما برای روز مبادا سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

شهیدی: بسیاری از شهدای انقلاب از ترس ساواک مخفیانه دفن شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به این موضوع که پیش از انقلاب دو هزار و دویست و هشتاد و پنج شهید تقدیم نظام شده است، گفت: امروز میزبان خانواده‌های شهدا از تهران بزرگ، شهرری، کرج هستیم. آمار شهدای پیش از انقلاب بیش از این تعداد است؛ چراکه بسیاری از خانواده‌ها از ترس دولت و ساواک، شهیدان‌شان را به طور پنهانی دفن کردند.

برخی می‌خواهند ارزش‌های شهدا را زیر پا بگذارند/ ابلاغ سلام رهبری به خانواده‌های شهدا
وی افزود: روز 22 اسفندماه روزی است که امام به عنوان یوم‌الله نامگذاری کرده‌اند و در چنین روزی به دستورامام راحل، بنیاد شهید تشکیل شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: درتاریخ زندگی‌مان روزهای استثنایی وجود دارد که برای مردم‌مان خاطره‌آور و پرخاطره است و می‌توان به روزهایی همچون 22 بهمن، 15 خردادماه، 14 خرداد اشاره کرد.
وی بیان کرد: امام در 22 اسفندماه سال 58 با نگاه وسیعی دستور تشکیل بنیاد شهید را دادند و بنیاد با دو هدف رسیدگی به خانواده معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شد. فرهنگ ایثار و شهادت نجات دهنده ما از دست آل فرعونیان زمان‌مان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی اظهار کرد: فرهنگ ایثارو شهادت و مقاومت در جبهه‌ها و بیرون از جبهه‌ها حاکم بود و ما توانستیم امروز بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری با قدرت در مقابل دشمنان دین و انقلاب بایستیم و مقاومت کنیم. این فرهنگ باید نهادینه شود و در جامعه بماند.
وی افزود: مادران شهید اسوه فرهنگ هستند و این فرهنگ باید ماندگار باشد؛ چراکه این فرهنگ و انقلاب برای‌مان گران تمام شد و هزینه بالایی را صرف کردیم و وظیفه ما، فرزندان شهدا و ایثارگران باید راه شهدا را ادامه دهیم که تنها راه ادامه این امر به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت است.
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران تصریح کرد: ما حدود 190 هزار شهید جبهه، 17 هزار شهید ترور، 3000 شهید پیش از انقلاب، شهدای منا، حله کربلا داریم و در نهایت امروز 230 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌ایم.
وی بیان کرد: هشت هزار و دویست و سی و دو خانواده دو شهید، ششصد و سی ونه خانواده سه شهید، یکصد و شش خانواده چهارشهید و 56 خانواده پنج شهید هستند و درنهایت بیش از یکصد و چهار خانواده داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی اظهار کرد: خانواده‌ شهید سجادی از خانواده‌های چهارشهید هستند که در نازی‌آباد زندگی می‌کنند. این خانم مادرچهارشهید و همسر شهید است که دردیدار با مقام معظم رهبری گفت که آقا دو پسرم مانده است و هرجا لازم باشد، آن دو پسرم را هم فدای نظام می‌کنم. این فرهنگ نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست که دشمن نتوانسته زیرپا بگذارد. این فرمان تا ظهور امام زمان(عج) باقی خواهد ماند.
وی در پایان گفت: یک خواسته از شما خانواده‌های‌ شهدا دارم و آن اینکه ما و خادمان بنیاد شهید را دعا کنید تا بتوانیم خدمتگزارتان باشیم.

مادران شهیدان حقیقی: ما برای انقلاب از جان گذشته‌ایم

در ادامه مادر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی اظهار کرد: این یادواره ها برای این است که ببینیم پس از 40 سال تا چه اندازه در راه شهدا هستیم و تا چه اندازه در پی آمال و آرزوی آنها قدم برداشته‌ایم.
وی با اشاره به دسیسه‌های دشمن برای تضعیف اعتقادات گفت: همیشه می گوییم شهدا رفتند تا ایران و اسلام بماند، کسانی که تنها هدف آن‌ها خورد و خوراک و گشت زدن در دنیاست، همیشه بهانه‌جویی خواهند کرد.
مادر شهیدان حقیقی تصریح کرد: شهدا ما را می‌بینند، از ما و به ویژه مسئولان که باید خدمت کنند، می‌پرسند ما از جان گذشتیم شما چه کردید؟!
وی تأکید کرد: ما با کسی سازش نداریم، دشمن با مرزهای ما کاری ندارد، دشمن امروز قصد بمبارن عقاید ما به ویژه جوان‌ها را در نظر دارد و می‌خواهد نسل جوان ما را در مقابل رهبری قرار دهند.
مادر شهیدان حقیقی به بیان خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: وقتی می‌گویم شهدا حاضر و ناظر هستند، خاطره‌ای به ذهنم می‌رسد. فردی می‌خواست کتاب شهید حقیقی را بنویسد. تعریف کرد شبی شخصی به خوابم آمد و گفت چرا دزدی کردی؟ گفتم من کاری نکردم یادم افتاد روز قبلش به مزار شهید حقیقی رفتم و از مزار کناری دو شاخه گل برداشتم و روی مزار شهید گذاشتم، همین باعث شد شب خواب شهید را ببینم.

برخی می‌خواهند ارزش‌های شهدا را زیر پا بگذارند/ ابلاغ سلام رهبری به خانواده‌های شهدا
در ادامه از خانواده‌های شهدا همچون عبدالله اسکندری، عبدالرسول زرین، عباس حمیدی، حاج محمود تویسرکانی، محسن تویسرکانی، شهیدان مجید و وحید ابراهیمی، شهید حاج حسن ابراهیمی، شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی، علی‌رضا توسلی، مسعود علیمحمدی، ملازهی(شهید مدافع حرم اهل سنت «نبویون») و محسن قوطاس‌لو تقدیر شد.

در پایان این برنامه یک تابلو به همراه یک عبا که نشان خادم‌الشهداست، به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری تقدیم شد.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام

captcha