برگزاری جشنواره ملی پویانمایی در همدان
کد خبر: 3703761
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

برگزاری جشنواره ملی پویانمایی در همدان

گروه فرهنگی: مدیرکل مرکز صدا و سیما همدان از برگزاری جشنواره ملی انیمیشن در استان خبر داد و گفت: تا کنون 4 هزار و 300 اثر در 9 بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش ایکنا از همدان، مهدی دهقان نیری مدیر کل مرکز صداو سیمای همدان امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: این جشنواره از 18 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا 20 این ماه نیز ادامه می‌یابد.

 وی ابراز کرد: با آغاز فراخوان ارسال آثار از 5 ماه گذشته 4 هزار و 300  اثر در 9 بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، فراخوان در قالب هزار و 11 عنوان است.

وی افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه در دو مرحله داوری شده که در مرحله نخست 250 اثر و در مرحله نهایی نیز 110 اثر انتخاب می‌شوند.

 وی با تاکید بر اینکه مرحله نهایی داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه تا پایان فروردین ماه انجام می‌شود اظهار کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره از 110 اثر برگزیده تقدیر و تجلیل می‌شود.

دهقان نیری گفت: ما می‌توانستیم این برنامه را به صورت ساده تر برگزار کنیم اما از آنجا که این جشنواره ذیل بزرگترین اتفاق استانی یعنی دو رویداد بزرگ بین المللی انجام می‌شود تلاش کردیم برنامه‌های جذابی را در حاشیه آن برگزار کنیم.

برگزاری جشنواره ملی پویانمایی در همدان

برنامه های جانبی جشنواره پویانمایی از عید مبعث آغاز می شود

وی تصریح کرد:  برگزاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن می‌تواند سرآغاز خوبی برای حرکت و اجرای دو رویداد بزرگ گردشگری 2018 در استان همدان باشد.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان بیان داشت: برنامه‌های جانبی جشنواره از عید مبعث آغاز می‌شود. علاوه بر برگزاری جشن پرواز آرزوها، از گروه‌های برنامه ساز ممتاز برای ساخت برنامه و پخش آن در شبکه‌های سراسری دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های نخستین جشنواره ملی انیمیشن در دو کاخ برگزار می‌شود گفت: در نظر داریم یک کاخ در دهکده گنج‌نامه ایجاد کنیم تا ضمن اجرای پنل‌های آموزشی و پخش برنامه‌های زنده از این مکان، در آینده با خرید زمین این مکان تبدیل به دهکده انیمیشن شود.

دهقان نیری افزود: دومین کاخ جشنواره محلی برای پخش انیمیشن‌ها در سینماهای سراسر استان و داوری آنها توسط خود مردم است تا در نهایت از انیمیشن برگزیده از نگاه مردم در مراسم اختتامیه نیز تجلیل شود.

وی با تاکید بر اینکه دو گروه داوری کودک و نوجوانان و مادران انیمیشن‌های راه یافته به مرحله نهایی  را داوری می‌کنند بیان کرد: در بخش دفاع مقدس و آثار ساخته شده در حوزه معرفی شخصیت پیامبر اکرم (ص) نیز به آثار برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان در پایان خاطرنشان کرد: پیاده راه‌ بوعلی، اکباتان و میدان امام (ره) محلی برای اجرای گروه‌های مشهور تلویزیونی هستند تا مردم از نزدیک برنامه‌ها را ببینند. در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره از مفاخر استان همدان نیز تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha