مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن رونمایی شد
کد خبر: 3704340
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن رونمایی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رونمایی از پوستر سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های کشور طی امروز، 20 فروردین‌ماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن رونمایی شد

به گزارش ایکنا؛ خبر رونمایی از پوستر سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز دوشنبه، 20 فروردین‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 20 فروردین‌ماه و تا ساعت 14:30 تعداد 9 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های معارفی مختلف همچون عترت منعکس شده‌اند.
«پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن رونمایی شد/ آغاز مسابقات ۳۰ فروردین» عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم می‌باشد که تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرار گرفته است.
همچنین، «دوره جدید شهاب مرادی برای طلاب معمم»، «تفکر انسان را به‌سوی توحید، خداشناسی و خوبی‌ها سوق می‌دهد»، «دوره تربیت راهبران تمدن اسلامی در عرصه عراق برگزار می‌شود»، «ویژه‌برنامه هیئت رزمندگان اسلام در مبعث پیامبر(ص)»، «مناجات‌خوانی بامدادی هیئت «حسین‌جان» در حرم رضوی برگزار می‎شود»، «انجمن اربعین حسینی اروپا فراخوان داد»، «ویژه‌برنامه هیئت میثاق با شهداء در سالروز شهادت امام کاظم(ع)» و ««خانه مهر» جدیدترین اثر «فانی» منتشر شد» عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن رونمایی شد/ آغاز مسابقات ۳۰ فروردین» کرده که اغلب صفحات معارفی رسانه‌ها نیز بدان پرداخته‌اند. در بخش‌هایی از این خبر قرآنی که مربوط به جلسه ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن می‌باشد، آمده است: «رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن که با حضور مسئولین سایر دستگاه‌های قرآنی صبح امروز در ساختمان مهر اوقاف برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید همه ما به آن توجه کنیم حسن اجراء آن چیزی است که در جلسات مطرح می شود اظهار داشت: چنانچه ناهماهنگی در کلیت کارها و کمیته های مختلف این دوره از مسابقات وجود داشته باشد خللی در انجام کل امور رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: اداره سالن اصلی مسابقات قرآن و حضور مردم در سالن مسابقات یک موضوعی است که باید به آن توجه کرد اما در این میان بیش از هرچیزی اداره مهمانان خارجی بیش از پیش مهم است زیرا آنها از دو مجموعه داوران و متسابقین تشکیل می‌شوند، در برخی موارد این افراد مورد توجه قرار نگرفتند در حالی که این افراد به مدت یک هفته در اختیار ما و میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند که باید از برکات انقلاب، امام راحل و رهبری برای آنها روایت کنیم.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: ارائه عملکرد مجموعه قرآنی از نظام جمهوری اسلامی امری ضروری است، جامعه قرآنی باید عملکرد خود را در یک جایی عرضه کند و این موضوع محدود به یک سازمان و ارگان نیست بلکه کلیت نظام در راس امور است و کلیه میهمانان و مردم باید از این برنامه های قرآنی آگاهی پیدا کنند».
فارس
اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل صفحه 348 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «واریز ۸۳۵ میلیون تومان از بودجه قرآنی استان‌ها در سال ۹۶/ عدم اهتمام ۴ استان به جذب اعتبارات»، «مانور افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود»، ‌«چهره افراد نیکوکار و گناهکار در روز قیامت/ چه کسانی پاداش بیشتری دارند؟»، «نام‌نویسی «مهد و پیش‌دبستانی» فرهنگسرای قرآن آغاز شد»، «استقبال از شبکه قرآن و معارف سیما در جشنواره مردمی نوروز ۹۷»، «جدیدترین تلاوت «احمد احمد نعینع» در مصر» و «حضور ۸۴ کشور در سی‌وپنجمین مسابقات قرآن کریم/ مسابقات قرآنی قم دیده نمی‌شود» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز خبری با عنوان «واریز ۸۳۵ میلیون تومان از بودجه قرآنی استان‌ها در سال ۹۶/ عدم اهتمام ۴ استان به جذب اعتبارات» را منتشر کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی که به عنوان تیتر اصلی این صفحه نیز انتخاب شده، آمده است: «محمدمهدی عزیززاده رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به بودجه قرآنی استان‌ها اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین‌بار بودجه قرآنی استان‌ها برای نظام‌مند شدن به معاونت قرآن و عترت ارشاد داده شد تا بر اساس معیارهای مختلف تخصیص پیدا کند.
وی با بیان اینکه بودجه هر استان بر اساس گزارش برگزاری جلسات سه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن، آموزش عمومی قرآن و پژوهش‌های قرآنی تحقق می‌یابد، افزود: هر استان پس از برگزاری جلسات کمیسیون‌ها باید گزارش‌ و دستاوردهای جلسات را ارسال کنند تا پس از تأیید، مؤسسه معین را نیز انتخاب کرده و برای ارتباط بیشتر به مرکز معرفی کنند که البته در برخی از استان‌ها فعالیت‌های مصوب مغایر دستورالعمل بود که پس از اصلاحات و تأیید نهایی، سهمیه آن‌ها نیز واریز شد.
عزیززاده با اشاره به اینکه تاکنون جلسات کمیسیون‌ها در 4 استان همچون تهران، سمنان و آذربایجان غربی برگزار نشده است، گفت: بودجه بیش از 20 استان واریز شده است اما چهار استان هنوز تشکیل جلسه نداده‌اند و تفاهم‌نامه‌های دو استان دیگر نیز هنوز قطعی نشده است».
ایسنا
«افزایش میزان اعتبار اربعین از 17 به 20 میلیارد تومان» عنوان تنها خبری است که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده است. همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «هفت ویژگی خاص امام علی(ع) از زبان پیامبر(ص)» را شامل می‌شود، مربوط به روز 11 فروردین‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این لحظه هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبری که بر روی این خروجی منعکس شده، مربوط به روز گذشته، 19 فروردین‌ماه است.
مهر
«رونمایی از سامانه جامع طرح ملی حفظ قرآن کریم»، «روش های مطالعه و تحقیق در نهج‌البلاغه»، «جلسه هفتگی تفسیر قرآن در حسینیه ارشاد برگزار می شود»، «آغاز فرایند اجرایی نمایشگاه قرآن/ برپایی اولین نشست خبری»، «فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی روبه گسترش است»،‌ «برگزاری کرسی های تلاوت از سوی دارالقرآن تسنیم» و «۷۱مقاله از استان سمنان به دبیرخانه همایش بین‌المللی قرآن ارسال شد» عناوین اخباری هستند که صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر طی امروز و تا این ساعت اقدام به انتشار آن‌ها کرده است و اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
خبرگزاری مهر نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری قرآنی با عنوان «رونمایی از سامانه جامع طرح ملی حفظ قرآن کریم» بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خود کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «سامانه طرح ملی حفظ قرآن کریم عصر چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه رونمایی می شود.
این مراسم با حضور محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی به همراه جمعی از اساتید در ساختمان شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار خواهد شد.
گفتنی است در این سامانه تعداد و اطلاعات حافظان کل قرآن در کشور به ثبت رسیده است که پس از تشکیل و فعالیت ستاد طرح ملی حفظ، هر نهاد تعداد حافظان قرآن که تربیت کرده است بواسطه این سامانه اعلام کرده تا تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ برای تربیت حافظان قرآن کریم برنامه‌ریزی شود.
ستاد راهبری طرح ملی حفظ سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به اهمیت رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، این ستاد برنامه‌هایی را طراحی کرده که بر اساس آن راهبردهایی احصا و برای عملیاتی شدن در سال جاری به ۱۶ نهاد زیرمجموعه ابلاغ شده است».
همچنین، تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری مهر که خبری با عنوان «ضرورت ایجاد شهرک های تولید محصولات قرآنی و شرکت های دانش بنیان» است، مربوط به روز 18 فروردین‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد دو خبر از چهار خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که طی امروز و تا این ساعت با عناوین «فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی روبه گسترش است» و «رونمایی از پوستر سی و پنجمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآنی/ تحقق مطالبات تشکلات قرآنی در یک مسابقه» منتشر شده‌اند،‌ در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند و دو خبر دیگر نیز که عناوین «با مردم چگونه رفتار کنیم؟» و «زندگی نامه شهید محرم الهیاری» دارند نیز در دیگر حوزه‌های معارفی منتشر شده‌اند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز اقدام به انتشار دو خبر با عناوین «جشنواره خاتم را بین‌المللی برگزار می‌کنیم» و «اهدای بیش از 112 هزار کتاب چاپی به کتابخانه آستان‌ قدس در سال 96» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که در حوزه قرآنی نداشته و مربوط به دیگر حوزه‌های معارفی هستند.
میزان
«همراهی با صالحان»، عنوان تنها خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان است که تا این ساعت منتشر شده و در رابطه با ضرورت بازنگری افراد در اعمال و رفتار خود با توجه به آیات الهی قرآن کریم است.

captcha