دانشجویان علوم قرآنی و اسلامی باید حمایت شوند
کد خبر: 3712169
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
مدیر انتشارات دانش ارزین جهان در گفت‌وگو با ایکنا:

دانشجویان علوم قرآنی و اسلامی باید حمایت شوند

گروه بین‌الملل – مدیر انتشارات دانش ارزین جهان، در گفت‌وگو با ایکنا در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از افزایش تقاضای کتب ترجمه شده علوم قرآنی و اسلامی از سوی دانشجویان علوم قرآنی و قیمت بالای این کتب گفت.

انتشارات دانش ارزین جهان: دانشجویان علوم قرآنی و اسلامی باید حمایت شوند

مهدی اشخاصی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: به طور کلی، ناشران خارجی که در زمینه علوم انسانی به خصوص ادیان و فلسفه فعالیت دارند عناوین زیادی کتاب در این زمینه منتشر کرده‌اند. این کتاب ها در ایران مخاطبان زیادی دارد و ما امسال هم توانستیم تا حدودی کتاب‌های سال جدید را وارد کنیم اما به دلیل مشکلات ارزی، وارد کردن کتاب‌های اسلامی و دینی در مقایسه با سال گذشته کم شده است و برای افزایش قدرت خرید، مخاطبان این کتاب‌ها نیاز به حمایت مالی و سوبسید دارند.

وی افزود: دانشجویان و محققانی که در زمینه‌های علوم اسلامی و سایر رشته‌ها فعالیت می‌کنند و نیاز به این گونه کتاب‌ها دارند باید هم از طرف ناشران و هم از طرف ارشاد حمایت شوند به طوری که بتوان سیستم کتاب خوانی را با کمک سوبسید ترویج و حفظ کرد. این به نفع دانشجو، دانشگاه و اساتید است.

مدیر این انتشارات که نماینده چند ناشر خارجی از جمله کمبریج، آکسفورد، IGI، SAGE و امرالد نیز هست، گفت: امسال ششمین سال است که به اسم دانش ارزین جهان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فعالیت داریم. اما امسال به دلیل افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها، برخلاف چند سال اخیر که کتاب‌های خیلی خوبی را می‌توانستیم به نمایشگاه عرضه کنیم، نتوانستیم فعالیت زیادی داشته باشیم.

اشخاصی در ادامه تأکید کرد: امسال به دلیل وضعیت تحریم‌ها و چون سیستم حواله‌ای مسدود بود ما نمی‌توانستیم پول حواله کنیم و خیلی از ناشرها با ایران کار نکردند. به علاوه، قبلاً بودجه‌ مناسبی در اختیار دانشجویان و دانشگاه‌ها قرار می گرفت و دانشجو قدرت خرید داشت. اما اکنون چنین بودجه‌ای قطع شده و پشتیبانی دانشگاه‌ها کاهش یافته و در نتیجه وضعیت خرید تغییرات زیادی داشته است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 الی 22 اردیبهشت در مصلی تهران برپا خواهد بود. ضمناً برای بازدید از غرفه انتشارات دانش ارزین جهان می‌توانید از ساعت 10 الی 20 به بخش ناشران خارجی نمایشگاه مراجعه کنید. 

انتهای پیام

captcha