کنفرانس «الهیات و اسلام‌شناسی در ایران و روسیه» در مسکو
کد خبر: 3712796
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
با حضور نمایندگان دو کشور برگزار شد؛

کنفرانس «الهیات و اسلام‌شناسی در ایران و روسیه» در مسکو

گروه بین‌الملل - کنفرانس «الهیات و اسلام‌شناسی در ایران و روسیه» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو برگزار شد.

کنفرانس «الهیات و اسلام‌شناسی در ایران و روسیه» در مسکوبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ کنفرانس علمی کاربردی الهیات و اسلام‌شناسی در ایران و روسیه با تأکید بر سنت، نظام و روش‌های آموزشی 18 اردیبهشت‌ماه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان با همکاری انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه در مسکو برگزار شد.

در این کنفرانس اعضای هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران با کارشناسان آموزش الهیات و علوم اسلامی در روسیه از مناطق مختلف از جمله قفقاز شمالی، پتی گورسک، باشقیرستان، سنت پترزبورگ و مسکو به تبادل نظر و تشریح نحوه آموزش اسلامی در ایران و روسیه پرداختند.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات خود در حوزه آموزش مسائل اسلامی و اسلام به دور از افراط‌گرایی است.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به اهمیت این موضوع در فدراسیون روسیه به  ایجاد دبیرخانه‌ای در وزارت علوم روسیه اشاره کرد.

در ادامه مجید معارف، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران سخنرانی خود را با عنوان اهداف نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ویژگی‌های اساتید علوم انسانی، آزاد اندیشی و آگاهی‌بخشی ارائه کرد.

محمود واعظی، عضو هیأت علمی و رئیس مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی نیز طی سخنانی ساختار رشته‌های علوم انسانی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش مطالعات قرآن و حدیث، اخلاق اسلامی و مطالعات بین رشته‌ای آن را تشریح کرد.

همچنین عسگری یزدی، رئیس دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران در خصوص روش تدریس تفکرساز با تأکید بر مباحث الهیاتی در ایران به صورت دروس عمومی و تلفیق الهیات و رشته‌های علمی در دانشگاه‌های خاص سخنان خود را ایراد کرد.

در ادامه، دیگر اعضای هیأت با موضوع ویژگی‌های اساتید علوم انسانی در ایران به ارائه مطالب خود در این حوزه پرداختند.

این کنفرانس با هدف تبادل نظر و تجارب کارشناسان در این حوزه در دو نشست صبح و بعد از ظهر با ارائه بیش از 20 سخنرانی و مقاله برگزار شد و رؤسای دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی به رسم یادبود هدایایی را به «شامیل کشاف‌اف» به عنوان هماهنگ‌کننده کنفرانس و نماینده انستیتو شرق‌شناسی اهدا کردند.

انتهای پیام

captcha