اندیشه‌های شهید مطهری ظرفیتی برای ایجاد تحول در علوم انسانی دارند
کد خبر: 3712995
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
فارسی‌نژاد:

اندیشه‌های شهید مطهری ظرفیتی برای ایجاد تحول در علوم انسانی دارند

گروه اجتماعی ـ دبیر علمی همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» اعتقاد دارد كه اندیشه‌های شهید مطهری ظرفیتی برای ایجاد تحول در علوم انسانی دارند.

به گزارش ایكنا از فارس، علیرضا فارسی‌نژاد، دبیر علمی همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران گفت: این همایش در سه محور برگزار شده ست كه برای هر كدام سه پنل تخصصی در نظر گرفته‌ایم و شامل تحول در علوم انسانی از دیدگاه شهید مطهری، مبانی و نوآوری‌های تعلیم و تربیتی استاد مطهری و روش‌شناسی و نقد روشی استاد مطهری است.
وی با بیان اینكه این همایش فراخوان نداشته است و در قالب پنل‌های تخصصی از اساتید این حوزه كه در سطح كشور شناسایی شده‌اند، جهت ارائه مقاله دعوت به عمل آمده است، گفت: اما احتمالاً برای دوره‌های بعدی این همایش فراخوان اعلام كنیم زیرا هدف ظرفیت‌شناسی افرادی است كه در زمینه نوآوری‌ها در اندیشه شهید مطهری فعالیت كرده‌اند، است تا بتوانیم این افراد و كسانی كه در حوزه آثار شهید مطهری فعالیت كرده‌اند،‌ را شناسایی كنیم.
فارسی‌نژاد با تصریح اینكه این همایش در قالب پیش‌ نشستی برای همایش‌های بعدی ما خواهد بود، گفت: اندیشه‌های شهید مطهری ظرفیتی برای ایجاد تحول در علوم انسانی دارند لذا ما برگزاری چنین همایشی را احساس كردیم و در این راستا افرادی كه در زمینه آثار شهید مطهری مطالعه و تحقیق كرده‌اند را شناسایی می‌كنیم.
دبیر علمی همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» یادآور شد: بعد از شهید مطهری افراد بسیاری دنباله‌رو ایشان هستند لذا ما می‌خواهیم این ظرفیت‌ها را برای ایجاد تحول در علوم انسانی شناسایی و از آن‌ها استفاده كنیم.
وی بیان كرد: شهید مطهری یك نظام جامع فكری و منسجم دارند و كسانی كه آثار ایشان را به صورت پراكنده مطالعه می‌كنند، نمی‌توانند به این نظام جامع و كامل دست پیدا كنند لذا هر كسی كه می‌خواهد با اندیشه‌های شهید مطهری آشنا شود باید حتماً همه آثار ایشان را مطالعه كند.
فارسی‌نژاد یادآور شد:‌ شهید مطهری در آثار خود از روشی سخن می‌گویند كه امروزه از آن به‌عنوان عقلانیت اسلامی و شیعی یاد می‌شود زیرا اعتقاد دارند كه عقل شیعی از اول عقل فلسفی بوده است لذا اگر این مسئله در جامعه ما كاربردی شود می‌ت واند محوری برای تحول در علوم انسانی باشد.
دبیر علمی همایش ملی «استاد مطهری؛ نوآوری و نقدها» در ادامه سخنان خود با بیان اینكه در این همایش 9 نفر از اساتید دانشگاه‌های مختلف كشورمان به ارائه مقاله می‌پردازند، گفت: آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه حضور داشتند و اساتید دیگری چون علی‌اصغر خندان، رحمت‌الله مرزوقی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سوزنچی، حسن ملكی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، محمد فنائی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی و مصطفی ملكیان در این سه پنل كه امروز از 8 صبح آغاز و تا ساعت 20 امشب ادامه دارد، به ارائه مقاله و سخنرانی می‌پردازند.
انتهای پیام

captcha