مدیر جدید پژوهشکده حج و زیارت را بیشتر بشناسیم
کد خبر: 3713303
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

مدیر جدید پژوهشکده حج و زیارت را بیشتر بشناسیم

گروه جامعه ــ علی اکبر ضیایی که مسئولیت‌هایی همچون رایزنی فرهنگی ایران در مالزی را عهده‌دار بوده است به عنوان مدیر جدید پژوهشکده حج و زیارت منصوب شد.

مدیر جدید پژوهشکده حج و زیارت را بیشتر بشناسیم

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلی قاضی عسكر، نماينده ولی‌فقيه و سرپرست حجاج ايرانی روز پنجشنبه؛ 20 اردیبهشت‌ماه در حكمی علی اكبر ضيايی را به عنوان مدير جديد پژوهشكده حج و زيارت منصوب كرد.

قاضی عسكر در مراسم توديع و معارفه مدیر پژوهشكده حج و زيارت اظهار کرد: در دوره مسئوليت حجت‌الاسلام عليزاده موسوی، كارهای خوب و شايسته تقديری در پژوهشكده حج انجام شد؛ فعاليت‌هایی نظیر انتشار كتاب، مقالات و پژوهش‌هاي انجام شده در حوزه‌های مرتبط با حج و زيارت بسيار مفيد و ارزشمند است اما این اقدامات ناكافی‌اند لذا از همكاران خود می‌خواهم تا با تلاش بيشتر در رفع نيازهای اين حوزه به ويژه محصولات و آثار فاخر و كاربردی اقدام كنند.

همچنين سرپرست حجاج ايرانی در بيان ويژگی‌های مدير جديد پژوهشكده حج و زيارت تصريح كرد: ايشان اهل قلم و دارای سوابق خوب تدريس و فعاليت‌های   بين‌المللی هستند و اميدوارم به توفیق الهی گام‌های مهمی در تحقق اهداف پژوهشكده بردارند.

مدیر جدید پژوهشکده حج و زیارت را بیشتر بشناسیم

علی‌ اکبر ضیایی، رایزن سابق فرهنگی ایران در مالزی، متولد سال ۱۳۴۳ در شهر قوچان است که تحصیلات دانشگاهی خود را با اخذ مدرک دکترای رشته «فرهنگ و تمدن اسلامی» در دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی به اتمام رساند.

پژوهش علمی در انستیتو بین‌المللی اندیشه و تمدن وابسته به دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی و عضویت در انجمن عرفان ایران اسلامی از جمله فعالیت‌های اوست.

ضیایی تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است که «تاریخ و اعتقادات اباضیه»، «نقش امام خمینی در احیای تفکر فلسفی»، «فهرس مصادرالفرق الاسلامیة» و «معجم مصادر الاباضیه» از جمله آن‌هاست.

انتهای پیام

captcha