تلاوت دهقان فاصله زیادی با رقبای اصلی دارد/ افت قراء برخی کشورها
کد خبر: 3713496
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
مدیر شبکه قرآن در گفت‌وگو با ایکنا:

تلاوت دهقان فاصله زیادی با رقبای اصلی دارد/ افت قراء برخی کشورها

گروه بین‌الملل - مدیر شبکه قرآن سیما گفت: تمامی تلاوت‌های شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی آنالیز شده و اجرای مختار دهقان فاصله زیادی با سایر رقبا دارد.

تلاوت دهقان فاصله زیادی با رقبای اصلی دارد / افت قراء برخی کشورها
محمدحسین محمدزاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی گفت: سطح مسابقات امسال مالزی از نظر شیوه اجرا و سازماندهی نسبت به سال گذشته تفاوت آنچنانی نکرده، اما از نظر ارائه شرکت‌کنندگان و سطح آن‌ها، در برخی از کشورها شاهد افت بودیم و ارائه تلاوت‌های آن‌ها با یکی دو درجه پایین‌تر نسبت به سال گذشته انجام شد.

تلاوت منظم دهقان

وی افزود: مختار دهقان، نماینده کشورمان، تلاوت منظم و مرتب و مسابقه‌ای را ارائه داد که سطح خوبی داشت، اما در برخی از کشورها، امسال نسبت به سال گذشته شاهد افت بودیم.

محمدزاده گفت: اجرای دهقان با فاصله قابل توجهی از رقبا ارائه شد و اگر اوضاع خوب پیش برود و اتفاق خاصی نیفتاد، امیدوار هستیم که وی بتواند نفر برتر رشته تلاوت در بخش آقایان باشد.

درخشش قاری مالزی در بخش بانوان

مدیر شبکه قرآن و معارف سیمای کشورمان گفت: به نظر می‌رسد، در رشته تلاوت بانوان نیز نماینده کشور میزبان درخشش بسیار خوبی داشت و احتمال دارد وی در بخش بانوان قاری برگزیده انتخاب شود.

وی درباره شبهه‌ای مبنی بر این که احتمال این که به مدت دو سال متوالی نماینده‌ای از ایران حائز رتبه برتر شود، کم است، گفت: در برخی از تلاوت‌هایی که سال‌های گذشته توسط قاریان ایرانی در مسابقات مالزی ارائه می شد، اشکالات جزئی در مسائل صوت و لحن وقف و ابتدا وجود داشت که می‌توانست این بهانه را به دست داوران بدهد که رقبا را بر آن‌ها ترجیح بدهند، چرا که تلاوت آن‌ها با رقبای خود فاصله خیلی زیادی نداشت، اما با توجه به این که تمامی قرائت‌های شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی آنالیز شده و اساتیدی که در جریان مسابقات بودند و با توجه به این که شبکه قرآن و معارف سیما همه آن‌ها را پخش کرد، تقریبا همگان به این نکته اذعان دارند که نماینده ایران قرائت و اجرای با فاصله قابل توجهی با رقبا ارائه داد.
تلاوت دهقان فاصله زیادی با رقبای اصلی دارد / افت قراء برخی کشورها
وی گفت: اگر ملاحظات خاص دیگری منظور نشود و تلاوت رقیب دیگری بر اجرای دهقان ترجیح داده نشود، این فاصله‌ای که اکنون وجود دارد و همچنین، با توجه به عدم نقص تلاوت دهقان، داوران نمی‌توانند بهانه‌ای داشته باشند که قاری دیگری را بر دهقان ترجیح دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که که ملاک اعضای کمیته داوران تنها ارزیابی تلاوت باشد و نه این که از یک کشور دو یا سه سال متوالی نباید یک قاری اول شود، همچنان که سال گذشته نفر اول بانوان مالزی بود و امسال نیز احتمالا از خود مالزی باشد.

انتهای پیام 
مطالب مرتبط
captcha