نتایج مسابقات مالزی قابل پیش‌بینی نیست
کد خبر: 3713240
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
مختار دهقان در گفتگو با ایکنا:

نتایج مسابقات مالزی قابل پیش‌بینی نیست

گروه بین‌الملل - نماینده کشورمان در بخش تلاوت مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با اشاره به قرائت آیه 59 تا 66 سوره نساء گفت: قرعه آیات سخت و دشواری داشتم.

قرعه آیات سختی داشتم / نتایج مسابقات مالزی قابل پیش‌بینی نیست
به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، مختار دهقان، نماینده کشورمان در بخش تلاوت شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، شب گذشته(20 اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان آخرین شرکت‌کننده در جایگاه حاضر شد و به مدت 10 دقیقه به اجرای تلاوت پرداخت.

وی افزود: در این چند روز قبل از مسابقات، من به خاطر شرایط آب و هوایی خاص کوالالامپور بسیار اذیت شدم، چرا که هوای بیرون گرم و شرجی و فضای داخل هتل سرد است و من خیلی مراقبت کردم که این اختلاف دما باعث نشود که مریض بشوم، اگرچه به مقدار خیلی کمی سبب کسالتم شد، اما خدا را شکر سریع رفع شود.

مختار دهقان درباره اجرای خود در سومین شب بخش تلاوت مسابقات قرآن مالزی گفت: همیشه تلاوتی که ما در تمرینات در نظر می‌گیریم، با تلاوتی که در محافل و مسابقات قرآن ارائه می‌شود، کمی تفاوت دارد و این مسئله یک امر طبیعی است، اما من در اجرای خود در این دوره از مسابقات مالزی تا حد ممکن تلاش کردم که یک تلاوت کیفی ارائه دهم.

وی با اشاره به رضایت استاد سید جواد سادات فاطمی از اجرای او گفت: من بسیار خوشحال هستم که استاد فاطمی از اجرای من رضایت دارند و اون چیزی را که توقع داشتند را اجرا کردم و امیدوارم بتوانم مقامی در خور شأن کشورم کسب کنم.

مختار دهقان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در زمان اجرا با  مشکل و چالش خاصی مواجه شد یا خیر؟ گفت: من آیات 59 تا 66 از سوره نساء را تلاوت کردم که قرعه سختی است، اما به هر حال آرامش و تمرکز خاصی داشتم و سعی کردم با اعتماد به نفس کامل به اجرا بپردازم و همان طور که در مصاحبه قبلی با ایکنا گفتم من این  را مرهون دعای خیر مادرم و دوستان و ملت بزرگ کشورمان می‌دانم.

وی درباره رقیب مالزیایی خود گفت: همیشه حساب و کتابی که ما به عنوان کارشناس برای تحلیل نتایج انجام می‌دهیم، اتفاق نمی‌فتد، زیرا اگر نتایج مسابقات مالزی را پیگیری کنیم، متوجه می‌شویم که اتفاقات عجیب در این رویداد قرآنی زیاد می‌افتد، چرا که برخی کشورها با تلاوت‌های بسیار ضعیف جزو رتبه‌های برتر قرار می‌گیرند، بنابراین پیش‌بینی نتایج در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تا حدودی غیرممکن است.

وی درباره شبهات مطرح شده مبنی بر این که هر دو سال یک بار رتبه‌های برتر را به نمایندگان مالزی می‌دهند، همان‌طور که این مسئله در سال‌های 2014 و 2016 رخ داده است، گفت: البته این مسئله نه قابل رد قطعی و نه قابل تأیید است، اما من چند دوره قبل اکثر تلاوت‌ها را گوش کردم به طوری که قاری کشور برونئی بسیار ضعیف اجرا کرد، اما زمانی که وی جزو نفرات برتر معرفی شد، بسیار تعجب کردم و این موضوع زیاد اتفاق افتاده که کشورهایی که ضعیف عمل کرده‌اند، حائز رتبه‌های ممتازی شده‌اند، به همین خاطر نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی خیلی قابل پیش‌بینی نیست.
قرعه آیات سختی داشتم / نتایج مسابقات مالزی قابل پیش‌بینی نیست
 
گفت‌وگو از جواد پارسامهر
 
انتهای پییام
 
مطالب مرتبط
captcha